24 February 2008, 18:57
Citaat:hoeveel anders rijd een 245 tov een v70? qua (geluids)comfort en wegligging?
ik heb eigelijk wel zinnigheid aan een turbo, kan dat een beetje op gas? (lees wat gemengde berichten hier)
wat zijn de punten waar ik op moet letten bij aanschaf? en wat mag een goede 245 van rond 83 kosten?
Ikzelf rij ook dagelijks V70 en hier voor de deur staat ook nog een gedeelte van de 200-clan (245 en 262C) en nog wat ander volvo "gespuis"(V70n en 740).
Om op je eerste vraag een antwoord te geven: Dag en nacht. 245 is een hele fijne auto maar als je hem langs een V70 zet is het gewoon een dweil.
Het zijn hele goede auto's die betrouwbaar en voor hun leeftijd veilig zijn maar een V70 is gewoon nieuwer en dus beter.
Een V70 is stiller, heeft meer comfort, is veiliger, heeft een betere wegligging, heeft betere stoelen, de ergonomie is beter, heeft geen piepjes of kraakjes in het interieur, schakeld lekkerder, heeft een lekkere 5pitter en deze auto's zijn ook heel betrouwbaar.
Voordelen van een 245: belastingvrij verkrijgbaar, de looks, de relatief gemakkelijke techniek (alhoewel je met het 850forum ook heel erg ver komt) en de achterwielaandrijving
Maar het is gewoon een feit hoe ouder een auto wordt hoe meer problemen je kan tegenkomen. Het kan gaan van kleine futiliteiten tot wat serieuzere problemen. Natuurlijk hangt het allemaal af van de staat van onderhoud maar de auto's hier thuis worden bijvoorbeeld allemaal evengoed onderhouden en krijgen regelmatig hun controle en toch heeft de 245 het afgelopen 2 maanden 3x laten afweten terwijl de V70 het laatste 1 1/2jaar het geen enkele keer heeft laten afweten.
Het is natuurlijk wat jezelf wil maar ik heb elke morgen een auto nodig waarvan ik vrijwel zeker kan zijn dat hij elke morgen start en me op de plaats van bestemming brengt zonder noemenswaardige problemen. Een 245 kan dit natuurlijk ook, er zullen hier vast wel mensen op het forum zitten die dit ervaren, maar dan moet de auto in hele goede staat zijn.
Als ik jou was: V70 houden voor het dagelijks vervoer en voor het weekend/klus/plezier een belastingvrije 245 Turbo
Mvg Sander
245 GL => B230F aka De Rooie