25 February 2008, 00:17
ik moet zeggen dat mijn 240 bijzonder wijnig onderhoud nodig heeft. sinds ike m in de vaart heb 30.000 km geleden wel een grote beurt gehad met remslangen+schijven+blokken+alle olien+koppeling+wat bussen+distributieriem+ontsteking+v-snaren+accu+reflectoren+vanalles die beurt was duur, toen heb ik maar weinig zelf gedaan (tijdgebrek en onder druk van ouders).
verder behalve alles dat ik leuk vond om te doen als enige een paar busjes en paar kogelkoppen (was allemaal nog origineel!), pcv-box, sealtje, en wat kleine dingetjes fixen zoals af en toe een doorgesleten kabel of relais opnieuw solderen, verder eigenlijk niets dus behalve olie verversen.
Als je een keer een 240 goed aanpakt (in mijn geval 1000+/- euro aan onderdelen) dan heb je er echt jaren probleemloos rijplezier van, en die Km's die je rijd zijn dan ook zuiniger en fijner (jaja opendeurenkunde).
verder behalve alles dat ik leuk vond om te doen als enige een paar busjes en paar kogelkoppen (was allemaal nog origineel!), pcv-box, sealtje, en wat kleine dingetjes fixen zoals af en toe een doorgesleten kabel of relais opnieuw solderen, verder eigenlijk niets dus behalve olie verversen.
Als je een keer een 240 goed aanpakt (in mijn geval 1000+/- euro aan onderdelen) dan heb je er echt jaren probleemloos rijplezier van, en die Km's die je rijd zijn dan ook zuiniger en fijner (jaja opendeurenkunde).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

