25 February 2008, 18:21
Postma 245 GL schreef:@Ruuds70
Maar ook ik spreek uit ervaring,...![]()
![]()
![]()
Hebben een nieuwe Peu 206SW gehad je wilt niet weten wat voor ellende we daar mee gehad hebben,... waterpomp, 3x startmotor, dynamo, rondom nieuwe deurrubbers wat elektrisch geneuzel al met al 8x weggesleept,.... Nu een Megane station, 55000km nu mee gereden en alleen nog maar een compleet nieuw stuurhuis gehad,...
Ben wel van mening dat wanneer je klassieker gewoon regelmatig z'n onderhoudt geeft en alles een beetje bijhoudt, de kosten hiervan binnen de perken kunnen blijven.
Maar Ruud, verder heb je wel gelijk, wil je echt goedkoop rijden koop dan geen klassieker. En al helemaal geen Volvo k'kan namelijk wel goedkopere opties bedenken :-\
Goed punt van PP verder, wanneer je kosten per km wil berekenen dan hoort hier de afschrijving ook bij. Probeer volgende excel maar eens in te vullen:
http://www.microsoft.com/netherlands/ond..._auto.aspx
Verder moet je gewoon ook een beetje geluk hebben
Voordat het een welles nietes spelletje wordt;
als je het zo bekijkt heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Een excelletje in elkaar schroeven waar alle kosten in staan kan ik zelf en is daarmee ook de basis voor mijn beweringen, maar goed dat ik dat naast mijn volvo's ook toepas voor de peugeot 306 cabrio, die inmiddels alvast een dikke 120.000km heeft gedraaid. Ik mag me wel uitzonderlijk gelukkig prijzen als ik zie welke minimale kosten ik hieraan heb (net als aan mijn S70)
groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)