26 February 2008, 10:18
Het allerbelangrijkste in het dagelijks rijden van een oude wagen is dit:
Kun je er mee omgaan dat er eventueel wat vaker een storing is? En weet je hoe je dan moet handelen? Want bij oude wagens weet de eigenaar vaak meer dan het lokale garage bedrijf. De auto gewoon goed onderhouden scheelt heel veel gedoe.
Je hoeft het werk niet zelf te kunnen uitvoeren, als je maar weet wie dat wel kan doen en waar je onderdelen kunt kopen.
Een reeel budget hebben voorkomt ook narigheid.
Ja, een 240 is goedkoper in basis in een WA verzekering. Maar als je > 10000km rijdt per jaar dan voldoet een oldtimer verkering niet. Dan moet je ook gewoon verzekeren, met eventueel de meerkosten van een erkende taxatie.
Goedkoop mag nooit het argument zijn om klassiek te rijden.
Kun je er mee omgaan dat er eventueel wat vaker een storing is? En weet je hoe je dan moet handelen? Want bij oude wagens weet de eigenaar vaak meer dan het lokale garage bedrijf. De auto gewoon goed onderhouden scheelt heel veel gedoe.
Je hoeft het werk niet zelf te kunnen uitvoeren, als je maar weet wie dat wel kan doen en waar je onderdelen kunt kopen.
Een reeel budget hebben voorkomt ook narigheid.
Ja, een 240 is goedkoper in basis in een WA verzekering. Maar als je > 10000km rijdt per jaar dan voldoet een oldtimer verkering niet. Dan moet je ook gewoon verzekeren, met eventueel de meerkosten van een erkende taxatie.
Goedkoop mag nooit het argument zijn om klassiek te rijden.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo

