28 February 2008, 18:43
Het heeft niet zoveel zin om met glasmatten aan de gang te gaan...na een paar jaar ziet het er dan al weer niet uit en kun je opnieuw beginnen. Het is eigenlijk evenveel werk om er een nieuw stuk in te lassen (Als je dat al eens gedaan hebt mag dat geen probleem zijn toch?) Zelf buigen, kloppen etc. is goed te doen als je 0.8 of 1.0mm plaat gebruikt.Gewoon veel passen en meten en als het mislukt uithuilen en opnieuw beginnen plaatstaal kost bijna niets! :'( Moet je een bocht of rond stuk maken kun je van stevig multiplex een mal maken en daaromheen kloppen.Als het een groot deel is kun je ook een donor zoeken en daar de betreffende delen uitslijpen.Vraag bij Nordicar, scandcar, dries bakkenes,veterancar e.d. Let bij het lassen op dat je steeds een klein stukje vastlast en dan een stuk overslaat zodat er niet te veel warmte ineens in de plaat komt zodat de boel krom trekt, zo ga je steeds de hele naad langs totad het dicht zit. Schijn met een bouwlamp oid vanachter de naad en kijk of hij helemaal dicht zit. dan voorkom je dat het later van binnenuit weer gaar roesten/bubbelen...
Kijk eens op de site van Timo van de Kasteele(http://www.vandekasteele.net), hij had hetzelfde probleem. Voor het inlassen van de stukken ze in de inox spray zetten werkt erg goed. en daarna de binnenkant goed afwerken Hiervoor gebruik ik bij de delen waar je nog bij kunt altijd por15 (http://www.por15.nl)
Gebruik voor het strakmaken van de buitenkant het liefst aluminium-plamuur of maak het strak met tin/lood.(http://www.blankers.nl of rustbuster)
Suc6!
Kijk eens op de site van Timo van de Kasteele(http://www.vandekasteele.net), hij had hetzelfde probleem. Voor het inlassen van de stukken ze in de inox spray zetten werkt erg goed. en daarna de binnenkant goed afwerken Hiervoor gebruik ik bij de delen waar je nog bij kunt altijd por15 (http://www.por15.nl)
Gebruik voor het strakmaken van de buitenkant het liefst aluminium-plamuur of maak het strak met tin/lood.(http://www.blankers.nl of rustbuster)
Suc6!

