29 February 2008, 23:03
gaat om de korte ritjes waar een gas motor niet op bedrijfs temp. komt.
dit geeft zo veel water in de motor/olie dat de smering eraan gaat.
ook mayo onder de vuldop end.
dit voorkom je door een goeie olie te gebruiken en vaker te verversen.
heb hier ervaring mee, dat er eerst water uit de olie aftapplug kwam en daarna de olie.
de gasmotoren hebben geen/bijna geen roet vorming dus aan de verkleuring van de olie kan je het niet zien.
die blijft heel lang blank.
dus dan hoef je niet te verversen is het dan.
en dan word het uitgesteld terwijl het juist wel eruit moet.
maar moet ieder voor zich weten hoor.
dit geeft zo veel water in de motor/olie dat de smering eraan gaat.
ook mayo onder de vuldop end.
dit voorkom je door een goeie olie te gebruiken en vaker te verversen.
heb hier ervaring mee, dat er eerst water uit de olie aftapplug kwam en daarna de olie.
de gasmotoren hebben geen/bijna geen roet vorming dus aan de verkleuring van de olie kan je het niet zien.
die blijft heel lang blank.
dus dan hoef je niet te verversen is het dan.
en dan word het uitgesteld terwijl het juist wel eruit moet.
maar moet ieder voor zich weten hoor.