31 March 2008, 21:29
[img width=569 height=600]http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/plaatjes%20van%20ander%20volvos/achterwielophangin.jpg[/img]
Uitleg:
De achteras is enigszins bewegelijk door de lange draagarmen (13) en de verschillende rubber waarin alles is opgehanden. De as wordt daarom op zijn plek gehouden door de panhard stang (28), op deze manier kan de as niet van links naar rechts verschuiven.
De as kan natuurlijk wel op en neer bewegen (veerweg). Dan wordt de panhard stang een beetje vervelend, deze zal bij extreem in- en uitveren er juist voor zorgen dat de achteras iets naar links, dan wel naar rechts zal schuiven.
Dit is misschien door het plaatsen van de gastank Ãn veel personen op de achterbank bij jou het geval.
Je kan de afstand van de wielen tov de wielranden even vergelijken, als de auto normaal beladen is.
Het lijkt me dat de as dan gewoon in het midden moet staan? (afstanden gelijk)
Ga je (extreem) verlagen kun je dus de stang beter aanpassen;
http://ipdusa.com/Volvo-200/Suspension-&...9-265-163/
Uitleg:
De achteras is enigszins bewegelijk door de lange draagarmen (13) en de verschillende rubber waarin alles is opgehanden. De as wordt daarom op zijn plek gehouden door de panhard stang (28), op deze manier kan de as niet van links naar rechts verschuiven.
De as kan natuurlijk wel op en neer bewegen (veerweg). Dan wordt de panhard stang een beetje vervelend, deze zal bij extreem in- en uitveren er juist voor zorgen dat de achteras iets naar links, dan wel naar rechts zal schuiven.
Dit is misschien door het plaatsen van de gastank Ãn veel personen op de achterbank bij jou het geval.
Je kan de afstand van de wielen tov de wielranden even vergelijken, als de auto normaal beladen is.
Het lijkt me dat de as dan gewoon in het midden moet staan? (afstanden gelijk)
Ga je (extreem) verlagen kun je dus de stang beter aanpassen;
http://ipdusa.com/Volvo-200/Suspension-&...9-265-163/

