8 April 2005, 17:42
Volgens mij niet; je luchtmassameter meet gewoon de hoeveelheid lucht die erdoor komt (wat met een andere nokkenas dus verandert tov de standaard bobbelstang) en de lambda sensor 'controleert' de lucht die er uit komt en de computer past daar de in te spuiten hoeveelheid brandstof op aan. meer lucht (vroeger openen inlaat en grotere lifthoogte) => meer brandstof => meer vermogen...
Bij LH jetronic 2.4 wordt ook het ontstekingstijdstip door het motormanagement geregeld, maar volgens mij wordt dit bepaald door de BDP-sensor en niet door het mengsel, maar dat weet ik niet zeker en dat zou dus nog roet in het eten kunnen gooien. Mijn GLT (nu van Robbert 8) ) had LH jetronic 2.2 of 2.3 (iig met gever in de verdeler en gewoon ouderwets met de hand afstelbaar) en daarbij merk je het verschil (T nokkenas ipv de standaard M) al goed, vooral wat 'doortrekken' in de toeren betreft. Ik had hier al een D bobbelstang (ietsje wilder dan de door jou beoogde V) voor in de plaats klaar liggen, maar die is er nooit ingekomen door verkoop van de auto en gaat binnenkort in de turbo!
Lang verhaal, komt erop neer: Probeer het nou maar en je zult zien dat het goedkomt 8) !
Bij LH jetronic 2.4 wordt ook het ontstekingstijdstip door het motormanagement geregeld, maar volgens mij wordt dit bepaald door de BDP-sensor en niet door het mengsel, maar dat weet ik niet zeker en dat zou dus nog roet in het eten kunnen gooien. Mijn GLT (nu van Robbert 8) ) had LH jetronic 2.2 of 2.3 (iig met gever in de verdeler en gewoon ouderwets met de hand afstelbaar) en daarbij merk je het verschil (T nokkenas ipv de standaard M) al goed, vooral wat 'doortrekken' in de toeren betreft. Ik had hier al een D bobbelstang (ietsje wilder dan de door jou beoogde V) voor in de plaats klaar liggen, maar die is er nooit ingekomen door verkoop van de auto en gaat binnenkort in de turbo!
Lang verhaal, komt erop neer: Probeer het nou maar en je zult zien dat het goedkomt 8) !