3 April 2008, 20:36
Nou, de 240 staat voorlopig even in de garage
/ 
Ik rij toch zo'n 15 Ã 20.000 km/jaar en in weer en wind, met de 240 als "dagelijkse auto" (de Daf komt alleen bij mooi weer buiten). Ik zag mijn 240 achteruitgaan en zat me steeds op te vreten als ik weer met slecht weer / pekel de weg op moest. Iedere week de auto schoonmaken, alle plekjes in de gaten houden....... niet zo goed voor mijn gemoedsrust. Bovendien rijzen de benzinekosten ook d epan uit (ook al loopt-ie 1 op 10)
Daarom maar weer een dagelijks hok erbij gekocht; de 240 staat nu lekker droog en komt alleen bij goed weer buiten; dan blijft de km.stand van 140.000 ook nog een beetje laag
Het "dagelijkse hok" is eigenlijk ook een oude, steeds weer terugkerende liefde......... het is mijn 3e Citroën ZX diesel. Bij de vorige twee had ik spijt van de verkoop, dus deze gaat, evenmin als de 240 en de Daf, nooit meer weg ! Geen zorgen over roest, rijdt lekker comfortabel met een superieure wegligging, ruim, praktisch en 1 op 19 op diesel; dat is te doen !


Ik rij toch zo'n 15 Ã 20.000 km/jaar en in weer en wind, met de 240 als "dagelijkse auto" (de Daf komt alleen bij mooi weer buiten). Ik zag mijn 240 achteruitgaan en zat me steeds op te vreten als ik weer met slecht weer / pekel de weg op moest. Iedere week de auto schoonmaken, alle plekjes in de gaten houden....... niet zo goed voor mijn gemoedsrust. Bovendien rijzen de benzinekosten ook d epan uit (ook al loopt-ie 1 op 10)
Daarom maar weer een dagelijks hok erbij gekocht; de 240 staat nu lekker droog en komt alleen bij goed weer buiten; dan blijft de km.stand van 140.000 ook nog een beetje laag

Het "dagelijkse hok" is eigenlijk ook een oude, steeds weer terugkerende liefde......... het is mijn 3e Citroën ZX diesel. Bij de vorige twee had ik spijt van de verkoop, dus deze gaat, evenmin als de 240 en de Daf, nooit meer weg ! Geen zorgen over roest, rijdt lekker comfortabel met een superieure wegligging, ruim, praktisch en 1 op 19 op diesel; dat is te doen !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)