19 April 2008, 22:02
volvoman0_0 schreef:Hij doet ut weer, de thermoschakelaar kapot, gelukkig is het meestal dezelfde, ik had er nog een in een ander blok zitten.
nu werkt de startinjector weer.
wel wil hij na de 8 seconden van de koudestartinjectie slecht door starten, ik denk dat hij dan verzuipt of juist te zuinig stationair staat.
ik kan echter niet bij de stationairregel knop vanwege die spinnekop erop,
weet iemand of daar toch weer een speciale lange dunne inbus voor is???
Bij de b27e spinnekop heb je een stationairregelknop links achter de luchtfilterpan uitsteken die zit aangesloten op de koudstartinjector en de luchtklep hij regeld via een shuntleiding (By pass) de extra hoeveelheid lucht en daarmee het stationair toerental.
nr57 op afbeelding.
[img width=404 height=600]http://members.home.nl/alsdewiedeweerga/Volvo/Brandstof%20Systeem%20b27-e/brandstof%20systeem.jpg[/img]
Als die slangewieks allemaal oud is kan dat goed lekken (vooral als het eenmaal lekker warm is) en dan krijg je het nooit lekker aan het lopen. Als je hem koud afsteld dan loopt de motor warm te snel, wanneer je hem dan warm afsteld heb je met een koude motor startproblemen omdat het dan te dicht zit. De optische kwaliteit van al dat rubber kan je bedriegen. Wanneer die slangen al vele jaren warm en koud zijn geworden moet je alles gewoon eens vervangen.
Die startklep is daar een hele gemene zie nr62 op tek. die rubbers worden heel warm en snel broos. Worden ook behoorlijk belast met gefriemel aan de startklep
en je ziet ze gemakkelijk over het hoofd. Ik heb daar ook slangklemmen geplaats.Daar moet je echt alles goed potdicht hebben een goede tip daarbij is, om in de leiding welke de dikke plastieke stelschroef met de startklep verbind, een extra T-stuk te plaatsen. Deze met een goed sluitende rubber kapje afdichten. Deze zal wanneer je een backfire krijgt er vanaf springen en verdere losse delen aan je luchthandel hierdoor voorkomen. (Ik ben zelfs van plan om daar een of ander vlotter ideetje te verzinnen, zo iets als van een Duiksnorkel ;D )
Die inbus voor de CO afstelling is Volvo tool (999)5102 is 27 cm lang heeft een inbus kopje van 3mm.
Kost 21.00 ⬠bij Volvo maar kan je ook zelf maken.