4 May 2008, 13:52
Same problem here, heb ook een ruit-in-rubber ('69-er). Het blijft ellende. Nu heb ik hem nagenoeg dicht gelukkig. Bij een flinke bui komen er nog wel wat druppels binnen, maar niet veel. Via de vorige eigenaar kwam ik erachter dat een 244 ruit ook past zelfs! (Was speciaal naar Heerhugowaard gereden voor een nieuwe, originele ruit, nadat ik een moer van een vrachtwagenwiel had "gevangen"..!). Die komt er een volgende keer ook zeker weer in, want door het net iets grotere formaat, sluit dit beter. Komt bij dat de huidige rubbers van beduidend mindere kwaliteit zijn dan de originele oude(!)
Je kunt het beste zorgen voor: 1. een laag goede ruitenkit in de rubber (hoewel dit origineel NIET hoefde) 2. Dan de ruit plaatsen en daarna nalopen rondom met kit (ook bovenop, want daar komt vaak water vandaan dat doorsijpelt naar de binnenkant) 3. Na uitharding de hoeken nalopen met kleurloze tectyl. Dit laat je met dat rietje voorzichtig ertussen lopen.
Nu moet je ruit dicht zijn. Bij kleine lekjes, tectylverhaal herhalen.
Succes!
Je kunt het beste zorgen voor: 1. een laag goede ruitenkit in de rubber (hoewel dit origineel NIET hoefde) 2. Dan de ruit plaatsen en daarna nalopen rondom met kit (ook bovenop, want daar komt vaak water vandaan dat doorsijpelt naar de binnenkant) 3. Na uitharding de hoeken nalopen met kleurloze tectyl. Dit laat je met dat rietje voorzichtig ertussen lopen.
Nu moet je ruit dicht zijn. Bij kleine lekjes, tectylverhaal herhalen.
Succes!