5 May 2008, 19:10
Afgelopen dagen weer wat aan de 740 gedaan.
De injectorrail was wat verbogen en liet zich daardoor niet meer lekker monteren. Een andere rail geplaats, zo zit alles weer netjes.
Weer terug naar een originele 3 bar brandstofdrukregelaar. De 4 bar heeft wel als mooie bijkomstigheid dat de E85 beter zal worden verneveld en kan zo het verbruik gunstig beinvloeden. Tevens laat hij wat meer vermogen toe doordat je wat meer inspuit. Toch was dit voor de huidige setup wat veel van het goede. Vandaar de verandering.
Het inlaatspruitstuk is aangepast aan de grotere gasklep. Kan nog wel wat netter om toch zoveel mogelijk uit deze aanpassing te halen maar het is in ieder geval bruikbaar. Tijdens het aanpassen bleek dat als je een grotere gasklep wilt monteren en LH2.4 wilt behouden de 850 gasklep niet zo'n mooie optie is. De 960 waar we uiteindelijk voor gekozen hebben is een stuk bruibaarder. De as van de gasklep die op de tps aansluit is namelijk makkelijker aan te passen aan de B234 LH2.4 tps.
In de 960 gasklep moet je wel nog 2 bevestigingspunten maken voor de tps van de 740. Is dus niet zo plug and play als voor mensen die MS oid gebruiken. Zal het later nog met wat fototjes verduidelijken.
Voor het gebruik van de gasklep op een 740 icm met E85 en de grotere injectoren die ik nu gebruik heb je een aantal zaken nodig van een 960, 850 spullen zijn ook bruikbaar maar werken minder mooi.
- 960 Gasklep
- Slang/bocht van gasklep naar LMM van een 960
- Deksel van luchtfilterbak van 960
- 012 LMM/3" LMM van een 960
- Inlaatspruitstukpakking van 740 16v
- Pakking voor tussen gasklep en inlaatspruitstuk van een 960
Het is nog niet af, grote kans dat dit lijstje dan ook nog niet compleet is.
Het is makkelijk als je een reserve B234 inlaatspruitstuk hebt zodat je alles passend kunt maken zonder je auto te hoeven missen. Dat maakt het ook makkelijker om te kijken hoe je de gasklep moet plaatsen.
De injectorrail was wat verbogen en liet zich daardoor niet meer lekker monteren. Een andere rail geplaats, zo zit alles weer netjes.
Weer terug naar een originele 3 bar brandstofdrukregelaar. De 4 bar heeft wel als mooie bijkomstigheid dat de E85 beter zal worden verneveld en kan zo het verbruik gunstig beinvloeden. Tevens laat hij wat meer vermogen toe doordat je wat meer inspuit. Toch was dit voor de huidige setup wat veel van het goede. Vandaar de verandering.
Het inlaatspruitstuk is aangepast aan de grotere gasklep. Kan nog wel wat netter om toch zoveel mogelijk uit deze aanpassing te halen maar het is in ieder geval bruikbaar. Tijdens het aanpassen bleek dat als je een grotere gasklep wilt monteren en LH2.4 wilt behouden de 850 gasklep niet zo'n mooie optie is. De 960 waar we uiteindelijk voor gekozen hebben is een stuk bruibaarder. De as van de gasklep die op de tps aansluit is namelijk makkelijker aan te passen aan de B234 LH2.4 tps.
In de 960 gasklep moet je wel nog 2 bevestigingspunten maken voor de tps van de 740. Is dus niet zo plug and play als voor mensen die MS oid gebruiken. Zal het later nog met wat fototjes verduidelijken.
Voor het gebruik van de gasklep op een 740 icm met E85 en de grotere injectoren die ik nu gebruik heb je een aantal zaken nodig van een 960, 850 spullen zijn ook bruikbaar maar werken minder mooi.
- 960 Gasklep
- Slang/bocht van gasklep naar LMM van een 960
- Deksel van luchtfilterbak van 960
- 012 LMM/3" LMM van een 960
- Inlaatspruitstukpakking van 740 16v
- Pakking voor tussen gasklep en inlaatspruitstuk van een 960
Het is nog niet af, grote kans dat dit lijstje dan ook nog niet compleet is.
Het is makkelijk als je een reserve B234 inlaatspruitstuk hebt zodat je alles passend kunt maken zonder je auto te hoeven missen. Dat maakt het ook makkelijker om te kijken hoe je de gasklep moet plaatsen.

