13 May 2008, 23:55
Jw240 schreef:ik ben benieuwd naar de resultaten met de 3 bar fpr en de injectoren goed uitgericht (zodat de stralen tegen de klep enzo aankomen ipv de wanden van de inlaat)...
merk je iets van de chassisversteviging? of heb je nog niet er mee gereden...
Nu een weekje met de nieuwe injectorrail rondegereden, ben wel tevreden over de stap terug naar een 3 bar fpr icm benzine. Als er nu een 4 bar fpr op zou zitten zou hij met benzine veel te rijk lopen.
De 960 gasklep blijkt vervloekt te zijn door alle goden die ik maar kan bedenken. Mijn dank daarvoor. Bij het tappen van wat draad in de klep brak de tap af, behoorlijk kut. JW zal waarschijnlijk met zijn magische TIG staf te hulp schieten. Zodat het gasklep gebeuren afgesloten kan worden.
De extra versteviging, is zoals ik verwacht had, geen verschil van dag en nacht. Het voelt wat steviger, zeker fijn, maar het is niet opeens een strakke bak.
Vandaag wat 3" uitlaat delen besteld, als het goed is, komt dat van de week binnen, gekocht via Simons. Prijs zeer acceptabel. Zijn wel allemaal losse delen dus er zal wel iets gelast moeten worden en wat passen en meten aan te pas komen maar achja, je bent jong en je wilt wat. Toch bleek vandaag dat voor mensen die voor niet teveel geld zelf aan de slag kunnen en willen een 3" uitlaat ook goed mogelijk is.
Ik wil snel ook eens bij de Volvo dealer langsgaan om nog wat pakkingen te bestellen en wat verstevigingsbeugeltjes te kopen.
Ook hebben we een bedrijfje gevonden dat voor een zeer acceptabele prijs spruitstukken ceramisch kan coaten. Ook het proberen waard lijkt me.
Nu zelfs voor de mensen in de grensstreek, met Duitse tankstations in de buurt de benzine per liter over de E1.50 is gegaan, lijkt het wat optimaliseren van een auto me toch wel actueel.

