16 May 2008, 00:44
Er komen 3 lagen plaatwerk samen in de slotbalk achter, dus het is vrij gecompliceerd om dat te herstellen.
Ik zou voor de optie kiezen om alleen het stukje vloerplaat te vernieuwen. De auto is dan weer gasdicht en als je van de rest van het aangetaste plaatwerk daar de losse roest weghaalt en de boel een goede ML behandeling geeft zal het roestproces flink vertragen,zeker als je elk jaar opnieuw even de ML spuitbus hanteert voor een nabehandeling.
De bovenkant van de slotplaat (zie pijl) is gelukkig nog gaaf,dus je hoeft alleen de puntlassen aan de onderzijde ervan vlak te slijpen zodat de vloerplaat loskomt van de slotplaat.Als je de vloerplaat losslijpt bij de stippellijn kun je vervolgens zelf een stukje plaat buigen en dat er in (laten) lassen.
Dan heb je geen dagen werk eraan en is de boel toch weer netjes dicht.
Ik zou voor de optie kiezen om alleen het stukje vloerplaat te vernieuwen. De auto is dan weer gasdicht en als je van de rest van het aangetaste plaatwerk daar de losse roest weghaalt en de boel een goede ML behandeling geeft zal het roestproces flink vertragen,zeker als je elk jaar opnieuw even de ML spuitbus hanteert voor een nabehandeling.
De bovenkant van de slotplaat (zie pijl) is gelukkig nog gaaf,dus je hoeft alleen de puntlassen aan de onderzijde ervan vlak te slijpen zodat de vloerplaat loskomt van de slotplaat.Als je de vloerplaat losslijpt bij de stippellijn kun je vervolgens zelf een stukje plaat buigen en dat er in (laten) lassen.
Dan heb je geen dagen werk eraan en is de boel toch weer netjes dicht.

