31 May 2008, 13:55
Ik denk dat je daar wel eens een juiste toekomstvoorspelling kan hebben gedaan. Als de prijs in NL (EU) zo hoog gaat worden dat zelf ophalen van brandstof interessant gaat worden, dan denk ik dat er ondernemers zullen opstaan die massaal brandstof gaan kopen in Afrika of Latijns-Amerika. Natuurlijk is de concurrentie groot en zal het niet makkelijk zijn om de monopoliepositie van Shell e.a. te omzeilen, maar ik zie dit wel gebeuren.
Wat betreft tanken in Luxemburg; voor particulieren zoals wij kan dat interessant zijn om een paar tientjes te verdienen, maar eigenlijk is het niet zo lucratief. Je moet jerrycans aanschaffen, vervolgens heen en terugreis Luxemburg en dan moet je de jerrycans opslaan. Om nog maar te zwijgen van de brandweer-voorschiften.
Maar ook dat zie ik wel iets gebeuren; mensen die een oplegger huren, een stuk of tien vaten kopen, naar Luxemburg rijden en voor een jaar benzine inkopen. Dat zou zomaar 500 a 600 euro kunnen schelen. Je moet dan wel een grote opslagplaats hebben die veilig is. Een vergunning van de gemeente krijg je nooit. Het zal dan illegaal moeten.
Wat betreft tanken in Luxemburg; voor particulieren zoals wij kan dat interessant zijn om een paar tientjes te verdienen, maar eigenlijk is het niet zo lucratief. Je moet jerrycans aanschaffen, vervolgens heen en terugreis Luxemburg en dan moet je de jerrycans opslaan. Om nog maar te zwijgen van de brandweer-voorschiften.
Maar ook dat zie ik wel iets gebeuren; mensen die een oplegger huren, een stuk of tien vaten kopen, naar Luxemburg rijden en voor een jaar benzine inkopen. Dat zou zomaar 500 a 600 euro kunnen schelen. Je moet dan wel een grote opslagplaats hebben die veilig is. Een vergunning van de gemeente krijg je nooit. Het zal dan illegaal moeten.
Volvo 740 tic '84.

