1 June 2008, 12:48
ik zou eens kijken naar de interne drukregelklep van de pomp. de veer daarvan moet je ook kunnen aanpassen. dan krijg je wat minder druk, zou misschien wat kunnen zijn. Ik zou de boel niet gaan smoren, dan krijg je nog meer warmte in het systeem. Was nu op turbobricks een interessant draadje over.
Bij mijn 240 vind ik de stuurbekrachtiging niet super. met starten geen bekrachtiging en soms wat taai sturen. maar met harder rijden gaat het wel goed qua gevoel. Helaas heeft ie de neiging om wat olie er uit te spuwen als je veel hoge toeren gaat rijden (5000-6000).
Ik heb van mn duitse 940 nog een set slangen met een kleine oliekoeler erin. omdat er vaker hard mee gereden wordt zetten ze er in bepaalde landen dus wat extra goodies in (niets bijzonders hoor, gewoon een paar krullen in de buis om wat extra te koelen). Is ook een optie om gewoon een automaat koelertje er bij te zetten, dan is sowieso de olie wat kouder, das beter voor de levensduur lijkt me.
Bij mijn 240 vind ik de stuurbekrachtiging niet super. met starten geen bekrachtiging en soms wat taai sturen. maar met harder rijden gaat het wel goed qua gevoel. Helaas heeft ie de neiging om wat olie er uit te spuwen als je veel hoge toeren gaat rijden (5000-6000).
Ik heb van mn duitse 940 nog een set slangen met een kleine oliekoeler erin. omdat er vaker hard mee gereden wordt zetten ze er in bepaalde landen dus wat extra goodies in (niets bijzonders hoor, gewoon een paar krullen in de buis om wat extra te koelen). Is ook een optie om gewoon een automaat koelertje er bij te zetten, dan is sowieso de olie wat kouder, das beter voor de levensduur lijkt me.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

