14 June 2008, 21:21
Klopt, heb jou vorigjaar op de VKB in Utrecht gezien. Helaas kreeg bovenstaande 144 toen een harttransplantatie waardoor ik niet met de blauwe aanwezig kon zijn. Komend jaar uiteraard van de partij. Maar eerst nog VROM in Zweden. Zijn er hier op het forum meer gekken die daarheen gaan?
De restauratie van de Amazon Combi is overigens te volgen om http://www.vandekasteele.net. Momenteel staat het project een beetje stil. Al het plaatwerk is verricht. Alleen de achterklep (onder) moet nog strak gemaakt worden. Daarna is het aan de spuiter om het geheel in kleurnummer 94 te spuiten. De binnenkant is reeds gedaan, evenals de deurinstappen. Ziet er prachtig uit. Op de foto komt dat niet helemaal over door de flits.
Aan de 144 moet ook nog het nodige gebeuren wil ik er van de zomer mee naar Zweden kunnen. Zo loopt op langere afstand het koelwater op LPG te warm. Denk dat ik toch moet geloven aan een zogenaamde tropenradiator met drie dubbele koelrijen. Vorige week heb ik de radiator voor de Amazon weggebracht ter revisie. Compleet nieuw binnenwerk voor 110 Euro (geen tropenblok). Dat zijn nog betaalbare bedragen. Dat zal voor de 144 hetzelfde zijn aangezien de radiators nagenoeg hetzelfde zijn.
Daarnaast staat nog altijd op het verlanglijstje: IPD-stabilisatorstang. Heb alleen begrepen dat monteren van een achter stang niet aan te bevelen. Dat zou voor overstuur zorgen. Iemand ervaring met IPD-stangen onder een 144? Of geldt hetzelfde advies als bij een Amazon; gewoon een 25 mm stang voor monteren? Iemand suggesties toevallig?
Wist overigens niet dat Slee144 zich hier ook schuil houdt. Ik ken hem beter als Marijn.
Het leuke van dit forum is overigens dat hier niet alleen grijze baarden rondhangen! Ik zal mijn ervaringen delen, heb met genoegen de verhalen gelezen van 'de bruine 242' en allerlei Turbo projecten waar je van gaat kwijlen. Nee, niet alleen de Zweden zijn een gek volkje met sites als garaget.org. Wij kunnen er ook wat van!
De restauratie van de Amazon Combi is overigens te volgen om http://www.vandekasteele.net. Momenteel staat het project een beetje stil. Al het plaatwerk is verricht. Alleen de achterklep (onder) moet nog strak gemaakt worden. Daarna is het aan de spuiter om het geheel in kleurnummer 94 te spuiten. De binnenkant is reeds gedaan, evenals de deurinstappen. Ziet er prachtig uit. Op de foto komt dat niet helemaal over door de flits.
Aan de 144 moet ook nog het nodige gebeuren wil ik er van de zomer mee naar Zweden kunnen. Zo loopt op langere afstand het koelwater op LPG te warm. Denk dat ik toch moet geloven aan een zogenaamde tropenradiator met drie dubbele koelrijen. Vorige week heb ik de radiator voor de Amazon weggebracht ter revisie. Compleet nieuw binnenwerk voor 110 Euro (geen tropenblok). Dat zijn nog betaalbare bedragen. Dat zal voor de 144 hetzelfde zijn aangezien de radiators nagenoeg hetzelfde zijn.
Daarnaast staat nog altijd op het verlanglijstje: IPD-stabilisatorstang. Heb alleen begrepen dat monteren van een achter stang niet aan te bevelen. Dat zou voor overstuur zorgen. Iemand ervaring met IPD-stangen onder een 144? Of geldt hetzelfde advies als bij een Amazon; gewoon een 25 mm stang voor monteren? Iemand suggesties toevallig?
Wist overigens niet dat Slee144 zich hier ook schuil houdt. Ik ken hem beter als Marijn.
Het leuke van dit forum is overigens dat hier niet alleen grijze baarden rondhangen! Ik zal mijn ervaringen delen, heb met genoegen de verhalen gelezen van 'de bruine 242' en allerlei Turbo projecten waar je van gaat kwijlen. Nee, niet alleen de Zweden zijn een gek volkje met sites als garaget.org. Wij kunnen er ook wat van!
Volvo 245 GLE, november 1992<br />Volvo 144, januari 1968, B18A<br />Volvo Amazon Combi, september 1967, B18A

