16 July 2008, 20:57
De 740 TIC gaat morgen de stalling in. Ik heb de afgelopen twee weken diverse dingen aan de auto gedaan. Er moet nog veel gebeuren, met name aan de carrosserie. Vandaag heb ik de achterkant afgemaakt en de auto laten uitlijnen en banden laten balanceren. Helemaal tevreden ben ik niet. Uit het uitlijn-rapport bleek namelijk dat de KPI-waarden links en rechts teveel verschil vertoonden. Oorzaak kan een aanrijding zijn geweest, of het ruig nemen van een drempel, etc... De trilling is wel minder geworden, de auto spoort ook wel beter, maar het is nog niet helemaal goed. Hier ga ik in de zomer van 2009 nog eens naar kijken. Misschien zijn de velgen wel krom. In ieder geval laat ik het door de "professionals" oplossen. Het mag dus wat kosten. Wat ik met deze auto heb geleerd is dat het erg belangrijk is om de geschiedenis van een auto te kunnen natrekken. Zelf documenteer ik alles van de volvo's die ik bezit. Een eventuele eigenaar na mij krijgt deze documentatie mee.
Vandaag gedaan:
49. nieuwe nummerplaat (dikke zwarte tekens) + kentekenplaat.
50. zijdezwart stuk tussen de achterlichten gespoten.
51. Auto uitgelijnd + banden rondom gebalanceerd.
52. Nieuwe chrome moeren kleppendeksel.
Al met al is er nu toch een goede basis om de auto terug te brengen in perfecte staat. Hier kan ik dan volgend jaar mee verdergaan.
Hieronder aardig wat pics van vandaag. Gelukkig is dit forum dol op foto's
![[Afbeelding: P1010243.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010243.jpg)
![[Afbeelding: P1010242.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010242.jpg)
![[Afbeelding: P1010230.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010230.jpg)
![[Afbeelding: P1010234.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010234.jpg)
![[Afbeelding: P1010244.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010244.jpg)
![[Afbeelding: P1010233.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010233.jpg)
![[Afbeelding: P1010235.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010235.jpg)
![[Afbeelding: P1010232.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010232.jpg)
![[Afbeelding: P1010247.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010247.jpg)
![[Afbeelding: P1010228.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010228.jpg)
![[Afbeelding: P1010237.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010237.jpg)
Vandaag gedaan:
49. nieuwe nummerplaat (dikke zwarte tekens) + kentekenplaat.
50. zijdezwart stuk tussen de achterlichten gespoten.
51. Auto uitgelijnd + banden rondom gebalanceerd.
52. Nieuwe chrome moeren kleppendeksel.
Al met al is er nu toch een goede basis om de auto terug te brengen in perfecte staat. Hier kan ik dan volgend jaar mee verdergaan.
Hieronder aardig wat pics van vandaag. Gelukkig is dit forum dol op foto's

![[Afbeelding: P1010243.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010243.jpg)
![[Afbeelding: P1010242.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010242.jpg)
![[Afbeelding: P1010230.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010230.jpg)
![[Afbeelding: P1010234.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010234.jpg)
![[Afbeelding: P1010244.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010244.jpg)
![[Afbeelding: P1010233.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010233.jpg)
![[Afbeelding: P1010235.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010235.jpg)
![[Afbeelding: P1010232.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010232.jpg)
![[Afbeelding: P1010247.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010247.jpg)
![[Afbeelding: P1010228.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010228.jpg)
![[Afbeelding: P1010237.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010237.jpg)
Volvo 740 tic '84.

