26 July 2008, 12:37
Haha k lees dit allemaal nu pas :-)! Over het koelen, ik heb idd. een ventilator, maar ook de radiator is ooit vervangen. De ventilator heb ik eigenlijk nooit nodig (ja soms voor de show in de file ;-)!) Ik heb van de winter het slangetje van het koelreservoir naar de bovenkant van de radiator vervangen door een LPG-exemplaar (zelfde dikte). Kreeg ik van mijn overbuurman, die de haarscheurtjes wat minder vond toen ik mijn motor weer eens showde! Anders vulde ik nog weleens eens in de zoveel weken een scheutje koelvloeistof bij. Nu hoeft dat pas na maanden. Ook heb ik laatst de sensor vervangen, omdat mijn temp. metertje wat links bleef hangen. Nu staat ie weer keurig in het midden. Ook bij lange ritten (+/- 2 uur) snelweg in overdrive. Met 20 - 25 graden staat ie dan zelfs een milimeter links van het midden als ik lekker constant 120 - 130 kan zoeven. Ga je dan weer naar z'n 4 dan gaat ie een milimeter naar rechts van het midden. Precies zoals het hoort zeg maar! 8)
Ik wil nu de reservewielbakken laten vervangen in het najaar. Mooi voor de keuring en ook wel zo fijn als die roest, ook al zie je het niet, weg is ;-)! Ik heb al mooi Klockenheim plaatwerk. Van die halve bakken (die zijn mooier te lassen, zoals origineel begreep ik) en strips voor onderaan het achterscherm. Dan komen er mooie steenslagijzers op (chroomkleurig!) en blink ik weer voorbij! ;D
Nu zit ik alleen nog met een hoog, fluitend geluid bij de 100/ 110, echt heeeeeel irritant. Lijkt ook erger te worden de laatste tijd. Zeker als je je OD ingeschakeld hebt.. Iemand enig idee? Heb eerst aan de achteras gedacht, maar dat kan niet, want dat moet een zware brom geven. Ook lijkt het van voren te komen en doet ie t ook in mindere mate bij een bepaald toerental bij lagere snelheid. De bak is het zeker niet, want die is helemaal gereviseerd en bij mijn andere bak deed ie het ook.
Daarnaast zit ik ook nog met een trilling rond diezelfde 100 per uur. Cardanas is het zeker niet, want als ik mijn koppeling in trap en 100 rijd is het duidelijk nog. Bovendien is die cardanas inmiddels wel zo nauwkeurig uitgebalanceerd (in Apeldoorn na een mislukte variant in Oosterhout!) en gereviseerd dat die super strak is.
Nu merkte ik laatst in een andere, moderne auto (met ook Continental-banden), dat die ook rond de 100 EXACT datzelfde geluid en getril maakte! Daarna hoorde ik van iemand dat Continentals bekend zouden staan om meer geluid...?? Ik heb mijn voorbanden dus van de winter vervangen, dus die laat ik eerst nog maar eens uitbalanceren... Ik heb tevens de reservewielvelg gebruikt (omdat die mooier in de lak zat), wie weet zit het daar in...
Kortom, lekker bezig zijn af en toe, maar vooral lekker cruisen hier 8)! K vind dit topic nu al superleuk! haha! Groeten! Marijn
P.S.: Timo, alvast heeeeel veel plezier en suc6 in (en op weg naar) het schitterende Götenburg!!
Ik wil nu de reservewielbakken laten vervangen in het najaar. Mooi voor de keuring en ook wel zo fijn als die roest, ook al zie je het niet, weg is ;-)! Ik heb al mooi Klockenheim plaatwerk. Van die halve bakken (die zijn mooier te lassen, zoals origineel begreep ik) en strips voor onderaan het achterscherm. Dan komen er mooie steenslagijzers op (chroomkleurig!) en blink ik weer voorbij! ;D
Nu zit ik alleen nog met een hoog, fluitend geluid bij de 100/ 110, echt heeeeeel irritant. Lijkt ook erger te worden de laatste tijd. Zeker als je je OD ingeschakeld hebt.. Iemand enig idee? Heb eerst aan de achteras gedacht, maar dat kan niet, want dat moet een zware brom geven. Ook lijkt het van voren te komen en doet ie t ook in mindere mate bij een bepaald toerental bij lagere snelheid. De bak is het zeker niet, want die is helemaal gereviseerd en bij mijn andere bak deed ie het ook.
Daarnaast zit ik ook nog met een trilling rond diezelfde 100 per uur. Cardanas is het zeker niet, want als ik mijn koppeling in trap en 100 rijd is het duidelijk nog. Bovendien is die cardanas inmiddels wel zo nauwkeurig uitgebalanceerd (in Apeldoorn na een mislukte variant in Oosterhout!) en gereviseerd dat die super strak is.
Nu merkte ik laatst in een andere, moderne auto (met ook Continental-banden), dat die ook rond de 100 EXACT datzelfde geluid en getril maakte! Daarna hoorde ik van iemand dat Continentals bekend zouden staan om meer geluid...?? Ik heb mijn voorbanden dus van de winter vervangen, dus die laat ik eerst nog maar eens uitbalanceren... Ik heb tevens de reservewielvelg gebruikt (omdat die mooier in de lak zat), wie weet zit het daar in...
Kortom, lekker bezig zijn af en toe, maar vooral lekker cruisen hier 8)! K vind dit topic nu al superleuk! haha! Groeten! Marijn
P.S.: Timo, alvast heeeeel veel plezier en suc6 in (en op weg naar) het schitterende Götenburg!!

