8 August 2008, 12:24
vooral de uitlaatkant kan hulp gebruiken . als je de volvo 8v kop bekijkt hebben ze relatief wat kleine uitlaatkleppen (35 mm). upgraden naar 38 mm is aan te bevelen, samen met wat bewerken, als je echt veel meer eruit wil halen. natuurlijk kun je ook al echt veel vermogen halen uit standaard spul halen, en het is bewezen goede kwaliteit.
Lucht de motor in persen, das is (in theorie) niet zo het probleem, dat kun je flink beïnvloeden met de turbodruk (als je turbo het trekt). maar de gassen de verbrandingskamer uit krijgen, dat kun je niet beïnvloeden met een instelling, dat kun je alleen echt verbeteren met grotere kleppen, port werk en nokkenas gedoe.
Wat heb je in gedachten qua turbo en andere zaken? als je bij standaard turbo (de kleinere van de 90+ wagens) blijft heeft grotere kleppen minder zin.
Welke nokkenas ga je gebruiken? Ik heb erg goede dingen gehoord (en ervaren met enkele dagen meerijden) dat de KG2T echt goed is. Een simpele/goedkopere upgrade is de A of V nokkenas, die zijn makkelijk in andere volvos van de sloop te vinden (wel een nemen uit een 7/9 serie, die hebben de sleuf om de verdeler aan te drijven).
Lucht de motor in persen, das is (in theorie) niet zo het probleem, dat kun je flink beïnvloeden met de turbodruk (als je turbo het trekt). maar de gassen de verbrandingskamer uit krijgen, dat kun je niet beïnvloeden met een instelling, dat kun je alleen echt verbeteren met grotere kleppen, port werk en nokkenas gedoe.
Wat heb je in gedachten qua turbo en andere zaken? als je bij standaard turbo (de kleinere van de 90+ wagens) blijft heeft grotere kleppen minder zin.
Welke nokkenas ga je gebruiken? Ik heb erg goede dingen gehoord (en ervaren met enkele dagen meerijden) dat de KG2T echt goed is. Een simpele/goedkopere upgrade is de A of V nokkenas, die zijn makkelijk in andere volvos van de sloop te vinden (wel een nemen uit een 7/9 serie, die hebben de sleuf om de verdeler aan te drijven).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

