23 August 2008, 19:05
Bedankt voor de toelichting, Simplicity, maar ik ben bekend met de regeling(en) 
Idd, maar ik stel vast dat men in B soms de o-plaat een beetje als toevlucht zoekt als de auto eigenlijk niet meer rijwaardig is. Ik heb geïnformeerd naar een paar wagens die te koop stonden met o-plaat. Bleek telkens weer dat ik op serieuze moeilijkheden, of beter, kosten zou stuiten als ik de wagen terug op normaal kenteken zou zetten. De aap kwam me net iets te vaak uit de mouw, daaromtrent, dus ik heb er geen vertrouwen in. En idd omwille van de wettelijke beperkingen wil ik mijn oldtimer als dagelijkse wagen inschrijven en niet onder een o-plaat. Ik vind 't goed dat in NL toch wel de verplichting bestaat om een oldtimer terug regelmatiger naar de keuring te sturen, zou in B ook moeten. Zeker omdat er ook veel misbruik bestaat van de o-platen (de meesten lappen de wettelijke beperkingen aan hun laars, terwijl ze natuurlijk lekker goedkoop kunnen rondrijden)..

Idd, maar ik stel vast dat men in B soms de o-plaat een beetje als toevlucht zoekt als de auto eigenlijk niet meer rijwaardig is. Ik heb geïnformeerd naar een paar wagens die te koop stonden met o-plaat. Bleek telkens weer dat ik op serieuze moeilijkheden, of beter, kosten zou stuiten als ik de wagen terug op normaal kenteken zou zetten. De aap kwam me net iets te vaak uit de mouw, daaromtrent, dus ik heb er geen vertrouwen in. En idd omwille van de wettelijke beperkingen wil ik mijn oldtimer als dagelijkse wagen inschrijven en niet onder een o-plaat. Ik vind 't goed dat in NL toch wel de verplichting bestaat om een oldtimer terug regelmatiger naar de keuring te sturen, zou in B ook moeten. Zeker omdat er ook veel misbruik bestaat van de o-platen (de meesten lappen de wettelijke beperkingen aan hun laars, terwijl ze natuurlijk lekker goedkoop kunnen rondrijden)..

