22 October 2008, 08:08
De motor van mijn 264 lijkt een beetje moe te worden. Het is een B27A gekoppeld aan een drietraps automaat met meer dan 350 dkm op de teller zowel op benzine als op gas gereden. Afgelopen weekend een paar honderd kilometer gereden en dan komt hij niet meer boven 125 km per uur uit. Daarnaast komt boven 3000 toeren per minuut ook een zorgwekkend geratel onder de motorkap vandaan.
Voor het rijgenot zou het wel fijn zijn om hier wat verbetering in aan te brengen, dus lijkt me het vervangen van de drietraps automaat door een 3+OD een goed begin.
Maar wat moet ik doen met de motor:
- (beperkt) reviseren
- vervangen door een andere B27
- vervangen door een B28(0)
Ik wil uiteraard graag op gas blijven rijden.
Wie heeft hier eerder mee te maken gehad?
Voor het rijgenot zou het wel fijn zijn om hier wat verbetering in aan te brengen, dus lijkt me het vervangen van de drietraps automaat door een 3+OD een goed begin.
Maar wat moet ik doen met de motor:
- (beperkt) reviseren
- vervangen door een andere B27
- vervangen door een B28(0)
Ik wil uiteraard graag op gas blijven rijden.
Wie heeft hier eerder mee te maken gehad?