23 October 2008, 08:33
Als ik het goed heb is het inlaatspruitstuk anders en is de injectie van een moderner type met de bijbehorende electronica die de motor weer zuiniger en betrouwbaarder maakt.
Volgens mij moet het ombouwen niet zo moeilijk zijn als je een beetje handig bent, het blok en versnellingsbak is er in een 3 tal uur wel uit te halen met het juiste gereedschap bij de hand.
Motor vrij maken van kabels ed
koelwater aftappen
motor aan de kraan hangen
cardanas van de versnellingsbak los halen
krik onder de versnellingsbak zetten en versnellingsbak loshalen van de steun
motor iets optillen en dan de motorsteunen losdraaien
en dan is het werk voor de kraan om de motor te tillen
dat gedeelte is echt een stukje cake zoals de engelsen dat zeggen...
het nieuwe blok erin gaat natuurlijk iets anders zijn, zeker als de motorsteunen niet hetzelfde zijn maar als je kan lassen...
Maar ik weet dus niet of ze verschillende ophang punten hebben...
Mvg Sander
Volgens mij moet het ombouwen niet zo moeilijk zijn als je een beetje handig bent, het blok en versnellingsbak is er in een 3 tal uur wel uit te halen met het juiste gereedschap bij de hand.
Motor vrij maken van kabels ed
koelwater aftappen
motor aan de kraan hangen
cardanas van de versnellingsbak los halen
krik onder de versnellingsbak zetten en versnellingsbak loshalen van de steun
motor iets optillen en dan de motorsteunen losdraaien
en dan is het werk voor de kraan om de motor te tillen
dat gedeelte is echt een stukje cake zoals de engelsen dat zeggen...
het nieuwe blok erin gaat natuurlijk iets anders zijn, zeker als de motorsteunen niet hetzelfde zijn maar als je kan lassen...
Maar ik weet dus niet of ze verschillende ophang punten hebben...
Mvg Sander
245 GL => B230F aka De Rooie