2 December 2008, 13:44
Black Moose schreef:Vandaag (gisteren) nieuwe thermostaat ingezet, ik rij naar mijn werk, na 25 kom, loopt de temp. ineens weer op. >Tijdje 80 gereden, temp zakt en loopt vervolgens weer op. Gestopt bij tankstation, staat de wijzer in het rode gebied. WW gebeld, kwam vrij vlot, heeft de pomp gecontroleerd, deze draaide. Vervolgens de thermostaat er uitgedraaid en toen kon ik verder rijden. Hierbij kwam de wijzer niet meer omhoog. Op het werk de thermostaat getest in kokend water, maar deze werkt goed ???
Ik had eergisteren al een andere (gebruikte) thermostaat geplaatst, deze ging te vroeg open, kwam maar een klein stukje uit de hoek en de kachel bleef lauw.
Morgen de pomp weer controleren, ff er afhalen, misschien zitten de schoepen los op het asje, ik weet niet of dat kan?
En de radiateur ff flushen voor de zekerheid.
Dat euvel dat de temperatuurmeter in het rood loopt heeft ie dat pas sinds er lpg is ingebouwd toevallig?

Tijdje 80 gereden, temp zakt en loopt vervolgens weer op. Gestopt bij tankstation, staat de wijzer in het rode gebied. WW gebeld, kwam vrij vlot, heeft de pomp gecontroleerd, deze draaide. Vervolgens de thermostaat er uitgedraaid en toen kon ik verder rijden. Hierbij kwam de wijzer niet meer omhoog. Op het werk de thermostaat getest in kokend water, maar deze werkt goed ???