9 December 2008, 21:05
Voordeel van een auto van je werk is dat je 'm ook "niet-prive" kan rijden. Je mag per jaar slechts 500 privÃÂ km's rijden. Dan kost het je niets, vergelijkbaar met hoe Ticcie zijn auto rijdt. Dat heb ik afgelopen anderhalf jaar braaf volgehouden; zowel de 144 als de Ibiza hebben geen problemen gehad.
Nadeel is dat je voor prive km's aangewezen bent op je volvo. Dat heeft de mijne zonder pijn en moeite gedaan, heelaas houdt de roest me nu tegen. Mocht je vanuit je werk ergens heen willen rijden, moet je dus eerst naar huis om je auto om te wisselen, dat kan wel eens vervelend zijn.
Ik wist tot nu toe niet wat de auto me exact aan bijtelling kostte. Maar ik ging voor het vergelijk uit van de bijtelling van een collega die ca. 160 euro kwijt is. Ten eerste wilde ik niet in een SDI (63PK) rijden omdat de volvo met z'n B20je uit 1970 zelfs sneller is. Daarnaast is het toch 170 euro die ik liever aan andere dingen besteed, zoals zelf lekker rommelen met de volvo.
Ben benieuwd wat de nieuwe seat (wat mooiere en snellere) me per maand netto kost. Dan hak ik de knoop wel door. Hij komt pas in februari dus heb even de tijd.
Nadeel is dat je voor prive km's aangewezen bent op je volvo. Dat heeft de mijne zonder pijn en moeite gedaan, heelaas houdt de roest me nu tegen. Mocht je vanuit je werk ergens heen willen rijden, moet je dus eerst naar huis om je auto om te wisselen, dat kan wel eens vervelend zijn.
Ik wist tot nu toe niet wat de auto me exact aan bijtelling kostte. Maar ik ging voor het vergelijk uit van de bijtelling van een collega die ca. 160 euro kwijt is. Ten eerste wilde ik niet in een SDI (63PK) rijden omdat de volvo met z'n B20je uit 1970 zelfs sneller is. Daarnaast is het toch 170 euro die ik liever aan andere dingen besteed, zoals zelf lekker rommelen met de volvo.
Ben benieuwd wat de nieuwe seat (wat mooiere en snellere) me per maand netto kost. Dan hak ik de knoop wel door. Hij komt pas in februari dus heb even de tijd.

