14 December 2008, 15:14
Je hebt in ieder geval nagedacht over een goede sleutelruimte. Gereedschap, brug, verwarming, etc. Sommigen beginnen met de auto op de oprit te strippen.....
Als je toch later wil gaan schuren en plamuren en daarvoor je sleutelruimte wil afscheiden met plastic, dan kan je dat beter nu gelijk doen. Dan blijft ook je warmte beter bij je sleutelplek als je in de winter met een heater gaat werken.
Ik heb bij mezelf die afscheiding ook gemaakt, vooral voor het slijpen. Simpel staalkabels met daaraan plastic, zodat je een soort gordijnen hebt die je ook weer open kan doen. Ik wil niet dat alles onder de las- en slijpspetters zit. Hoewel al mijn glas alwel beschadigd is....
1 sleutelavond in de week is ook een goed idee. Anders loop je grote kans dat het in het slop raakt. Het is toch heel veel werk. Je hebt soms ook een beetje coaching nodig, van iemand die je af en toe weer onder(jereetschopt)steund.
Ik heb ook een professioneel gezichtsmasker gekocht. Dat gebruik ik als ik met verf en plamuur bezig ben. Scheelt enorm. Ben er 1 keer goed ziek van geweest.
Heeeeele goede brandblusser is ook wel handig...
Onenigheid met de professionele spuiter/plaatwerker voorkom ik door mijn auto in de grondlak te laten spuiten door de professional en vervolgens ter plekke onder zijn begeleiding de auto strak te zetten, zodat hij 'm vervolgens weer in de kleur kan spuiten. Kwestie van vooraf goed overleggen of ie zoiets ziet zitten.
Niet te veel internetten scheelt ook een hoop in de voortgang
Als je toch later wil gaan schuren en plamuren en daarvoor je sleutelruimte wil afscheiden met plastic, dan kan je dat beter nu gelijk doen. Dan blijft ook je warmte beter bij je sleutelplek als je in de winter met een heater gaat werken.
Ik heb bij mezelf die afscheiding ook gemaakt, vooral voor het slijpen. Simpel staalkabels met daaraan plastic, zodat je een soort gordijnen hebt die je ook weer open kan doen. Ik wil niet dat alles onder de las- en slijpspetters zit. Hoewel al mijn glas alwel beschadigd is....
1 sleutelavond in de week is ook een goed idee. Anders loop je grote kans dat het in het slop raakt. Het is toch heel veel werk. Je hebt soms ook een beetje coaching nodig, van iemand die je af en toe weer onder(jereetschopt)steund.
Ik heb ook een professioneel gezichtsmasker gekocht. Dat gebruik ik als ik met verf en plamuur bezig ben. Scheelt enorm. Ben er 1 keer goed ziek van geweest.
Heeeeele goede brandblusser is ook wel handig...
Onenigheid met de professionele spuiter/plaatwerker voorkom ik door mijn auto in de grondlak te laten spuiten door de professional en vervolgens ter plekke onder zijn begeleiding de auto strak te zetten, zodat hij 'm vervolgens weer in de kleur kan spuiten. Kwestie van vooraf goed overleggen of ie zoiets ziet zitten.
Niet te veel internetten scheelt ook een hoop in de voortgang


