17 December 2008, 14:02
Bozzma schreef:Maar goed, als jij een auto hebt op LH2.4 dan kan het zijn dat je voor 400 met een beetje draad en een lambda-controller klaar bent (600 euro totaal). Als je wat ouders hebt (K-jet) en je wilt dat ombouwen dan komt het hele sensor gedoe erbij. Reken dan eens op een kleine 1000 euro. Verder kan je het net zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Een Dis bobine erbij ? Boost-controller klep erbij ? Allemaal zaken die ondersteund zijn door het systeem maar je moet de actuatoren nog wel even op de motor schroeven.
Daarmee begrijp ik het volgende: Als ik een verbetering zoek voor mijn B23E op Lpg dan
optie 1: Schroef het orginele LH2.4 systeem aan de B23e, verwachte kosten E200 met werk...en ga dan ombouwen voor E600. Totaal E800.
optie 2: Bij jeroen bij elkaar klikken:
krukas-positiesensor (VR + Triggerwheel)
Koelvloeistof sensor
Inlaatlucht temperatuur sensor
Gasklep-positie sensor
MAP sensor (reeds in KdFi ingebouwd)
Lambda-sensor (breedband type, eventueel JAW chip bijkopen: 30 euro).
Verder actuatoren:
Bobine(s)
Injectoren
Brandstofpomp
Stationairklep
Vragen:
De verdere actuatoren zitten dan al im mijn systeem of moet ik daar ook ombouwen ?
ff bij elkaar klikken:
1. 3. DIY LPG kit <180 kW 4 cil E280, kan ik niet gewoon mijn bestaande verdamper gebruiken ? Ik zie niet zoveel verschil.
2. Ik heb 100 Kw, dan LPG, dan sportspruitstuk-uitlaat en vrijgemaakte inlaat. Moet ik nu voor 100 of 180kW gaan ?
3. Motormananagement kit voor benzine / LPG E600. Ik neem aan dat ik mijn wideband met LC1 wel kan blijven gebruiken ?
4. Geen id hoeveel werk er aan het triggerwheel zitten. Deze moet vooraan de motor op de krukas...hoop ik. Vliegwiel wordt veel werk. Heb je er 1 standaard voor de b23 liggen of moet ik zelf gaten gaan boren ?
5. Niet onbelangrijk, wordt mijn motor een cirkelzaag als ik de kap open om af te stellen ? (Beschermkap maken)
6. Wat mis ik nu nog ? Kabels moet ik waarschijnlijk zelf trekken en aan elkaar knopen. Lever jij ook watervaste stekkers etc. ?
Overigens is dit geen meel om je te stangen
of extra werk te bezorgen(wat het natuurlijk wel doet 8) ). Ik blijf gewoon nieuwsgierig naar het beste spul waarmee ik van mijn Volvo kan genieten, binnen redelijk financiële grenzen ;D .Maar zolang ik er niet mijn werk van maak en de Volvo dagelijks gebruik moet ik alles in werkbare parten verdelen...
[img][/img]