19 December 2008, 19:11
ok. even update.
[img width=450 height=600]http://img145.imageshack.us/img145/5015/p9263182pt1.jpg[/img]
de poly steunen die tot 250 pk moesten houden hebben mijn lichte gebruik niet eens uitgehouden. bovendien was de trilling in de carosserie echt te erg. in de binnenspiegel kun je de achterligger niet scherp zien, de boel trilt te veel.
Inlaatkant (op de foto) is afgescheurd, uitlaatkant zakt helemaal door. Gelukkig krijg ik nieuwe van de verkoper. Niet dat ik ze ga gebruiken, maar kan ze wel kwijt aan iemand die wat meer hardcore met 240's bezig is denk ik.
motor liep plotseling slecht in oktober, weinig mee gereden. Ergens een vacuum lek lijkt het. Heb bougiekabels, lambdasonde, verdelerkap, luchtmassameter, luchtfilter uitgewisseld, timing nokkenas gecontroleerd, diverse zaken doorgemeten, geen foutcodes gevonden. Echt vreemd. Stationair toerental ging soms ook erg schommelen (2000-400 rpm) etc. Ik vertrouw de temperatuursensor voor de injectie niet en misschien een lek van de downpipe (voor de lambdasonde). Rijden doet ie nu weer goed, behalve een enorm gerammel en getril van de kapotte motorsteunen.
Nieuwe steunen van de dealer heb ik al (van 240 diesel, die zijn net wat steviger).
Van de goede sint heb ik nog een setje mooie bougiekabels gekregen en een relais voor variabele interval op de ruitenwisser (blijft een dagelijkse auto, luxe moet ook).
Afgelopen maand heb ik ook een 3e remlicht (origineel volvo voor 90-93 245) ingebouwd, samen met nieuwe kabel door kofferklepscharnier (rechter kant). Ik hoorde van zoveel ongelukjes de laatste tijd dat ik geen zin had om af te wachten totdat iemand de 240 wat korter maakt.
verder heb ik nog een nieuwe koppeling (940 diesel) en verlagingsveren (40 mm, Lesjeförs) besteld. Blok aluminium voor de M90 spacer komt er ook aan. Voordempers heb ik via Abbabak gereserveerd (Koni Geel).
Deze vakantie heb ik helaas veel te doen voor school, maar kan gelukkig de 240 ook even aanpakken. Motorsteunen fixen, breedband-lambdasonde weer er in etc.
[img width=450 height=600]http://img145.imageshack.us/img145/5015/p9263182pt1.jpg[/img]
de poly steunen die tot 250 pk moesten houden hebben mijn lichte gebruik niet eens uitgehouden. bovendien was de trilling in de carosserie echt te erg. in de binnenspiegel kun je de achterligger niet scherp zien, de boel trilt te veel.
Inlaatkant (op de foto) is afgescheurd, uitlaatkant zakt helemaal door. Gelukkig krijg ik nieuwe van de verkoper. Niet dat ik ze ga gebruiken, maar kan ze wel kwijt aan iemand die wat meer hardcore met 240's bezig is denk ik.
motor liep plotseling slecht in oktober, weinig mee gereden. Ergens een vacuum lek lijkt het. Heb bougiekabels, lambdasonde, verdelerkap, luchtmassameter, luchtfilter uitgewisseld, timing nokkenas gecontroleerd, diverse zaken doorgemeten, geen foutcodes gevonden. Echt vreemd. Stationair toerental ging soms ook erg schommelen (2000-400 rpm) etc. Ik vertrouw de temperatuursensor voor de injectie niet en misschien een lek van de downpipe (voor de lambdasonde). Rijden doet ie nu weer goed, behalve een enorm gerammel en getril van de kapotte motorsteunen.
Nieuwe steunen van de dealer heb ik al (van 240 diesel, die zijn net wat steviger).
Van de goede sint heb ik nog een setje mooie bougiekabels gekregen en een relais voor variabele interval op de ruitenwisser (blijft een dagelijkse auto, luxe moet ook).
Afgelopen maand heb ik ook een 3e remlicht (origineel volvo voor 90-93 245) ingebouwd, samen met nieuwe kabel door kofferklepscharnier (rechter kant). Ik hoorde van zoveel ongelukjes de laatste tijd dat ik geen zin had om af te wachten totdat iemand de 240 wat korter maakt.
verder heb ik nog een nieuwe koppeling (940 diesel) en verlagingsveren (40 mm, Lesjeförs) besteld. Blok aluminium voor de M90 spacer komt er ook aan. Voordempers heb ik via Abbabak gereserveerd (Koni Geel).
Deze vakantie heb ik helaas veel te doen voor school, maar kan gelukkig de 240 ook even aanpakken. Motorsteunen fixen, breedband-lambdasonde weer er in etc.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

