17 January 2009, 00:08
De cilinderkopbout-aantrekprocedure is afhankelijk het type kopbout. Vlgs Haynes werkt het zo:
Oude (inbus)bouten gebruikt tot ca. 1980: 1: 43 ft.lbs, 2: 80 ft.lbs, 3: opwarmen en afkoelen, 4: ÃÂÃÂn voor ÃÂÃÂn 30 graden lossen en weer naar 80 ft.lbs
Nieuwe (zeskant)bouten: 1: 15 ft.lbs, 2: 45 ft.lbs, 3: 90 graden aandraaien
Je mag zelf naar Nm omrekenen.
Oude (inbus)bouten gebruikt tot ca. 1980: 1: 43 ft.lbs, 2: 80 ft.lbs, 3: opwarmen en afkoelen, 4: ÃÂÃÂn voor ÃÂÃÂn 30 graden lossen en weer naar 80 ft.lbs
Nieuwe (zeskant)bouten: 1: 15 ft.lbs, 2: 45 ft.lbs, 3: 90 graden aandraaien
Je mag zelf naar Nm omrekenen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

