19 January 2009, 11:57
Da's niks, een kwartier warmdraaien. Getver. Wij zijn wel eens met een Ford Taunus naar Frankrijk gereden die daarvoor het dorp niet uitkwam, gaf wel mooi de geest bij Nancy.
Maar voor een blok afslaat wgs mechanische slijtage moet er wat meer mis zijn als een lekkende inlaatklep.
Om de ontsteking wat af te stellen heb je helemaal geen stroboscoop nodig. Je maakt de verdeler wat los van z'n houder en verdraait hem een paar graden terwijl de (warme) motor loopt, net zolang tot-ie mooi regelmatig en zonder ploffen in de uitlaat loopt.
Maar voor een blok afslaat wgs mechanische slijtage moet er wat meer mis zijn als een lekkende inlaatklep.
Om de ontsteking wat af te stellen heb je helemaal geen stroboscoop nodig. Je maakt de verdeler wat los van z'n houder en verdraait hem een paar graden terwijl de (warme) motor loopt, net zolang tot-ie mooi regelmatig en zonder ploffen in de uitlaat loopt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

