30 January 2009, 00:34
Bump!
Even een situatieschets... Ouders hebben 'nieuwe' auto gekocht, een '90 er 740 GLT estate (2.3 16v) waarvan helaas vorige week op 150000km de distributieriem is gebroken. Of er motorschade is valt nog af te wachten, maar hij wordt hoe dan ook hersteld.
De 240 heeft een jaar (!) buiten gestaan bij een verre nonkel.
Omdat ik spaarde voor een W123 T, maar eigenlijk veel goedkoper uit zou komen met de 240 terug boven te halen. Deze wagen heeft wel een jaar stilgestaan, en in welke staat zich deze bevindt weet ik niet.
Het is en blijft natuurlijk een Volvo, en in principe kan die er tegen.
Wanneer ik deze terug in verkeer zou brengen, wat zou ik ZEKER moeten vervangen?
Hoeveel zou het kosten om 2 nieuwe voordeuren te laten spuiten (deze hebben last van roest) en een motorrevisie te overwegen?
Groeten,
Even een situatieschets... Ouders hebben 'nieuwe' auto gekocht, een '90 er 740 GLT estate (2.3 16v) waarvan helaas vorige week op 150000km de distributieriem is gebroken. Of er motorschade is valt nog af te wachten, maar hij wordt hoe dan ook hersteld.
De 240 heeft een jaar (!) buiten gestaan bij een verre nonkel.
Omdat ik spaarde voor een W123 T, maar eigenlijk veel goedkoper uit zou komen met de 240 terug boven te halen. Deze wagen heeft wel een jaar stilgestaan, en in welke staat zich deze bevindt weet ik niet.
Het is en blijft natuurlijk een Volvo, en in principe kan die er tegen.
Wanneer ik deze terug in verkeer zou brengen, wat zou ik ZEKER moeten vervangen?
Hoeveel zou het kosten om 2 nieuwe voordeuren te laten spuiten (deze hebben last van roest) en een motorrevisie te overwegen?
Groeten,
89 Volvo 240 GLT Estate

