4 February 2009, 16:00
Ondertussen wordt mijn grijns steeds groter, de volvo doet het fantastisch en ik kan niet wachten tot de lange zomeravonden om een en ander te gaan repareren, verbeteren en poetsen.
Wat verbruik betreft valt het nog alleszins mee, zo'n 1 op 12 gemiddeld. Ik was al een "rustige" rijder, nu helemaal.
Wat betreft mijn keuze voor een diesel, het volgende.
Ik was op zoek naar een Volvo 240 estate in een goede staat met een redelijk aantal km's.
Een erg groot budget had ik niet.....
Na enkele lpg en benzinebroeders gereden te hebben toch maar even naar dat dieseltje gaan kijken, en verhip.
Nergens rot, stuurt en remt als een trein, en klinkt ook nog zo. Verder een prachtstaat interieur, een (vind ik) mooie kleur.
En ja, wat peekaas betreft wel wat aan de krappe kant, maar heerlijk op koppel te rijden. Dieselaars weten wat ik bedoel
. en die zescilinder brul uit het vooronder klinkt als muziek in de oren!
Hoewel ook de 240's benzine bekend staan om hun souplesse, en zeker hun betrouwbaarheid, vind ik deze motor goed bij de auto en de daarbij behorende rijstijl passen.
Kortom, het kost mij bij 15.000 km per jaar een paar tientjes meer in de maand,
maar als je op zoek bent naar een 240 moet je het doen met wat aangeboden wordt, en deze gaf mij het fijnste gevoel.
Foto's volgen, ga 'm eerst wassen....
Wat verbruik betreft valt het nog alleszins mee, zo'n 1 op 12 gemiddeld. Ik was al een "rustige" rijder, nu helemaal.
Wat betreft mijn keuze voor een diesel, het volgende.
Ik was op zoek naar een Volvo 240 estate in een goede staat met een redelijk aantal km's.
Een erg groot budget had ik niet.....
Na enkele lpg en benzinebroeders gereden te hebben toch maar even naar dat dieseltje gaan kijken, en verhip.
Nergens rot, stuurt en remt als een trein, en klinkt ook nog zo. Verder een prachtstaat interieur, een (vind ik) mooie kleur.
En ja, wat peekaas betreft wel wat aan de krappe kant, maar heerlijk op koppel te rijden. Dieselaars weten wat ik bedoel
. en die zescilinder brul uit het vooronder klinkt als muziek in de oren!Hoewel ook de 240's benzine bekend staan om hun souplesse, en zeker hun betrouwbaarheid, vind ik deze motor goed bij de auto en de daarbij behorende rijstijl passen.
Kortom, het kost mij bij 15.000 km per jaar een paar tientjes meer in de maand,
maar als je op zoek bent naar een 240 moet je het doen met wat aangeboden wordt, en deze gaf mij het fijnste gevoel.
Foto's volgen, ga 'm eerst wassen....
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.