16 February 2009, 11:16
Weet je hoe zeldzaam een 265 is? Als de 265 ook nog goed is: laten zoals ie is!
Die PRV blokken zijn gewoon goed. Maar ELK blok lijkt slecht naast de Volvo 4 cilinder. Dat olieverhaal geldt alleen voor vroege en nog originele V6-en, dus de 2.7 versie. Vaak zijn ze ooit al eens aangepast op betere oliedoorvoer.
En moderne olie, zeker een dunnere soort, smeert zoveel beter dan wat er 30 jaar gelden te koop was. Zo wordt dat echt een theoretisch probleem.
Met respect voor de techniek en onderhoud, blijft ook een V6 heel lang heel.
Dit zit op hetzelfde niveau waarom de 240 diesel "slecht" is: ze geven het "al" op bij 300.000 km.
Die PRV blokken zijn gewoon goed. Maar ELK blok lijkt slecht naast de Volvo 4 cilinder. Dat olieverhaal geldt alleen voor vroege en nog originele V6-en, dus de 2.7 versie. Vaak zijn ze ooit al eens aangepast op betere oliedoorvoer.
En moderne olie, zeker een dunnere soort, smeert zoveel beter dan wat er 30 jaar gelden te koop was. Zo wordt dat echt een theoretisch probleem.
Met respect voor de techniek en onderhoud, blijft ook een V6 heel lang heel.
Dit zit op hetzelfde niveau waarom de 240 diesel "slecht" is: ze geven het "al" op bij 300.000 km.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo