21 February 2009, 20:47
Ticcie schreef:Leuk, weer een turbo gered van de ondergang! En als ik het zo lees dan gaat ie nog meer op de mijne lijken dan ie al doet : -)
Met dat plaatwerk wat je hebt opgescharreld krijg je wel kleurverschillen. Mooiste is om of van 1 auto alles af te halen (maar vindt dat maar eens), of toch laten spuiten.
Nou hij gaat het niet halen bij die van jou. Ik heb met bewondering naar je restauratierapportage gekeken. Werkelijk indrukwekkend en super zoals je het hebt aangepakt.
Ik zal straks inderdaad wat kleurverschil hebben maar is niet zo erg het scherm RA is lelijk door een slechte blanke laklaag (overgespoten denk ik). Mijn plan is de auto eerst qua roest onder controle hebben en hem uiteindelijk een keer te laten overspuiten. Voor het spuiten check ik eerst het laswerk dat al is gedaan aan de wielkasranden achter. Maar nu eerst lekker laten zitten. Zit er al 3 jaar op en na 3 jaar buiten staan nog geen roest
Na weer wat inspectiewerk (bekleding weggehaalld) nog steeds geen nare verrassingen wel veel beginnende roest dus veel dremelwerk, staalborstels, sturen, fertan, ferpox. Ik heb wel direct een lastig lasklusje. De stijl van de LV portier is onder het bovenste scharnier doorgeroest op een klein plekje en een roestspoor naar beneden. Het heeft daar langdurig gelekt. Ik vreesde het ergste voor de kokerbalk eronder maar die lijkt toch nog wel goed te zijn(tectyl). Rechts is helemaal in orde. Ik moest er zowiezo bij voor de scharnieren dus direct even goed aanpakken.
Het zal niet al te lang meer duren voordat ik ga verlagen en de polarissen komen Eerst ga ik verlagen met de huidige dempers. Die zijn goed en dan kan ik eerst kijken hoe dat rijdt voordat ik dempers ga kiezen. Ben intussen best handig met veerpootjes (V40 2x, V70).
![[Afbeelding: P2180159-1.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u311/rode_t4/P2180159-1.jpg)

