13 March 2009, 14:27
motorsteunen zijn in december vervangen, doet het weer heerlijk soepel.
verder weinig gedaan, weinig mee gereden. Wel de winterbanden er op gezet.
De onderdelen voor de turbo swap stromen langzaam binnen. Nog van Ruben wat pakkingen, oliekoeler onderdelen en een Saab APC gekregen. Eerder ook al de intercooler, nokkenas en een aantal verschillende wastegate actuatoren.
De koppeling is binnen (940 1994+ D24TIC), verlagingsveren ook (lesjöfors -40mm). Nu nog tijd om alles er op te zetten ;D
(plan is zomer, dan heb ik voldoende tijd, nu kost studie veel tijd)
Voor de wielophanging heb ik bijna alles in Poly. Enkele al gemonteerd (torque rods, stabis). De grote bussen van de achteras laat ik standaard, die zijn in 2004 nog vervangen. Voor de rest alles poly. De Koni's voor de voorkant komen via Abbabak, achter via Ebay ofzo, even kijken waar de prijs goed is. Nieuwe gewrichen waar deze nog niet gemonteerd zijn. Nieuwe veerpootlagers (origineel volvo) heb ik ook al.
Nog 2 oude filmpjes uit 2005:
http://www.youtube.com/watch?v=Xnmbihngc5k
Bocht-test. Dit is met IPD swaybars 25/22 mm, virgo's met winterbanden (205 breed). kon toen al een stuk sneller dan met de originele wielen+swaybars.
En een filmpje van stukje (bergaf)
http://www.youtube.com/watch?v=G96HrsrPgaU
omdat het bergaf is gaat de acceleratie stukje sneller. Nu met de andere nokkenas, ethanol etc, komt de 240 die heuvel de berg op met 180 ongeveer, zonder aanloop, optrekken vanaf begin. loopt lekker. Binnenkort mss daar een filmpje van wanneer ik daar weer eens kom en het rustig op de weg is.
verder weinig gedaan, weinig mee gereden. Wel de winterbanden er op gezet.
De onderdelen voor de turbo swap stromen langzaam binnen. Nog van Ruben wat pakkingen, oliekoeler onderdelen en een Saab APC gekregen. Eerder ook al de intercooler, nokkenas en een aantal verschillende wastegate actuatoren.
De koppeling is binnen (940 1994+ D24TIC), verlagingsveren ook (lesjöfors -40mm). Nu nog tijd om alles er op te zetten ;D
(plan is zomer, dan heb ik voldoende tijd, nu kost studie veel tijd)
Voor de wielophanging heb ik bijna alles in Poly. Enkele al gemonteerd (torque rods, stabis). De grote bussen van de achteras laat ik standaard, die zijn in 2004 nog vervangen. Voor de rest alles poly. De Koni's voor de voorkant komen via Abbabak, achter via Ebay ofzo, even kijken waar de prijs goed is. Nieuwe gewrichen waar deze nog niet gemonteerd zijn. Nieuwe veerpootlagers (origineel volvo) heb ik ook al.
Nog 2 oude filmpjes uit 2005:
http://www.youtube.com/watch?v=Xnmbihngc5k
Bocht-test. Dit is met IPD swaybars 25/22 mm, virgo's met winterbanden (205 breed). kon toen al een stuk sneller dan met de originele wielen+swaybars.
En een filmpje van stukje (bergaf)
http://www.youtube.com/watch?v=G96HrsrPgaU
omdat het bergaf is gaat de acceleratie stukje sneller. Nu met de andere nokkenas, ethanol etc, komt de 240 die heuvel de berg op met 180 ongeveer, zonder aanloop, optrekken vanaf begin. loopt lekker. Binnenkort mss daar een filmpje van wanneer ik daar weer eens kom en het rustig op de weg is.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

