28 March 2009, 22:28
Netjes. Nog wat geleerd over de oorzaak? Misschien valse lucht langs die temp. compensator?
Volgens mij worden LPG installaties stationair veel te arm afgesteld, de mijne werd in elk geval een stuk gelukkiger nadat ik de stelschroef er bijna uit had gedraaid. Bij de APK bleek-ie op 2,5% CO te staan, teruggedraaid naar 1,5% en gelijk weer schudden.
Van kleppen krijg je ook wel schudden, als je meer dan 0.10 mm verschil over de in- en uitlaatkleppen onderling hebt gaat-ie al merkbaar meer schudden. Die tik kan een te ruime klep zijn (meer dan 0.50 mm speling).
Volgens mij worden LPG installaties stationair veel te arm afgesteld, de mijne werd in elk geval een stuk gelukkiger nadat ik de stelschroef er bijna uit had gedraaid. Bij de APK bleek-ie op 2,5% CO te staan, teruggedraaid naar 1,5% en gelijk weer schudden.
Van kleppen krijg je ook wel schudden, als je meer dan 0.10 mm verschil over de in- en uitlaatkleppen onderling hebt gaat-ie al merkbaar meer schudden. Die tik kan een te ruime klep zijn (meer dan 0.50 mm speling).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

