29 March 2009, 11:31
Marc1970 schreef:Netjes. Nog wat geleerd over de oorzaak? Misschien valse lucht langs die temp. compensator?
Hij suisde zo nu en dan inderdaad aan de achterzijde van de carb. De tc was ook niet optimaal te bevestigen omdat de schroefjes foetsie waren. Bij nadere inspectie bleek de tc intern ook goed vast te zitten. En nu zit de nieuwe perfect met nieuwe pakkingen. De carb was ook goed zwart van binnen en buiten dus denk dat er intern ook wat verstopt heeft gezeten. Kwam ook wat oude en zelfs dubbele pakkingen tegen. Dus al met al denk ik dat het een samenloop van problemen was :-X
Ik had ook nieuwe contactpuntjes, condensator, rotor etc etc klaarliggen voor het geval dat het niks zou uitmaken, maar dat is dus straks preventief onderhoud 8)
En wat betreft de kleppen die zijn binnenkort aan de beurt gezien de huidige km's die ik verslind :
Kan ik dat ook wegstrepen.
Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008)
Ik en mijn Volvo
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008)
Ik en mijn Volvo

