7 April 2009, 13:02
Hier een paar oorzaken:
-als eerste natuurlijk mezelf.Je mist gewoon de bochtentechniek en de fijne kneepjes.
-Ik heb maar drie rondjes gedaan,Dus elke keer seconden eraf knabbelen zat er niet in.
-Natuurlijk ben je wat voorzichtiger.Wanneer je een pion raakt met je lakwerk zit er toch een veeg in.
Dus ( te ) ruim erom heen.
-wegligging: ik rij met een hoge michelin dus lekker op de wangen rijden.
-maar last but not least
at vreselijke turbogat in combinatie met een 3,31 : 1 achteras.
Op de snelweg is het een goede combi.Lekker lage RPM's en toch trekkracht.De motor draait zo'n 3200 RPM
en dus werkt de turbo al mee.
Maar op het circuit is het dodelijk .Vanuit een bocht (2e versnelling) gasgeven en er gebeurt niks!De turbo moet eerst optoeren.
Uiteindelijk krijg je die duw in je rug ,maar dan ben je al bij het volgende rempunt.
Een b21et zonder opgetoerde turbo is crap.
Beter een B21A waarvan de 110 pk (gokje) meteen wakker zijn,dan de b21et met 155 pk waarbij je de paarden eerst moet wakker schudden.
En Dirk: wanneer je mee mag doen met een wildcard en dan zo'n tijd weet neer te zetten ...petje af!
-als eerste natuurlijk mezelf.Je mist gewoon de bochtentechniek en de fijne kneepjes.
-Ik heb maar drie rondjes gedaan,Dus elke keer seconden eraf knabbelen zat er niet in.
-Natuurlijk ben je wat voorzichtiger.Wanneer je een pion raakt met je lakwerk zit er toch een veeg in.
Dus ( te ) ruim erom heen.
-wegligging: ik rij met een hoge michelin dus lekker op de wangen rijden.
-maar last but not least
at vreselijke turbogat in combinatie met een 3,31 : 1 achteras.Op de snelweg is het een goede combi.Lekker lage RPM's en toch trekkracht.De motor draait zo'n 3200 RPM
en dus werkt de turbo al mee.
Maar op het circuit is het dodelijk .Vanuit een bocht (2e versnelling) gasgeven en er gebeurt niks!De turbo moet eerst optoeren.
Uiteindelijk krijg je die duw in je rug ,maar dan ben je al bij het volgende rempunt.
Een b21et zonder opgetoerde turbo is crap.
Beter een B21A waarvan de 110 pk (gokje) meteen wakker zijn,dan de b21et met 155 pk waarbij je de paarden eerst moet wakker schudden.
En Dirk: wanneer je mee mag doen met een wildcard en dan zo'n tijd weet neer te zetten ...petje af!
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.

