6 May 2009, 17:20
hoeveel pulsen heeft die tempomaat nodig globaal?
als ik mij niet vergis hebben die dingen meer een bloksignaal nodig.
ik weet zo niet wat voor signaalvorm is die de female enkele stekker geeft op je tellerbak, misschien is die wel versterkt en omgezet naar blokvorm.
anders plak je gewoon 2 magneetjes op je aandrijfas, recht tegenover elkaar voor de balans en plaats je daar een steuntje naast met een reedcontactje dat de pulsen leest.je krijgt dan een mooie blokvorm en je kunt eenvoudig de pulsen opvoeren door 3e of 4e magneetje te verdelen over de omtrek.
ik heb evt. nog wel een reedcontactje liggen van een fietscomputer.
enne die bol, was inderdaad imitatie >
ken je trouwens die grap van die man die naar de waarzegster ging?
die vent klopt aan bij het bordje "Rosa voor al uw toekomstvoorspellingen" waarna hij een vrouw hoort roepen WIE IS DAAR??
man roept terug "laat maar" en vertrekt ;D
als ik mij niet vergis hebben die dingen meer een bloksignaal nodig.
ik weet zo niet wat voor signaalvorm is die de female enkele stekker geeft op je tellerbak, misschien is die wel versterkt en omgezet naar blokvorm.
anders plak je gewoon 2 magneetjes op je aandrijfas, recht tegenover elkaar voor de balans en plaats je daar een steuntje naast met een reedcontactje dat de pulsen leest.je krijgt dan een mooie blokvorm en je kunt eenvoudig de pulsen opvoeren door 3e of 4e magneetje te verdelen over de omtrek.
ik heb evt. nog wel een reedcontactje liggen van een fietscomputer.
enne die bol, was inderdaad imitatie >

ken je trouwens die grap van die man die naar de waarzegster ging?
die vent klopt aan bij het bordje "Rosa voor al uw toekomstvoorspellingen" waarna hij een vrouw hoort roepen WIE IS DAAR??
man roept terug "laat maar" en vertrekt ;D