20 May 2009, 20:18
De genoemde combinatiedemper is o.a. de Monroe RideLeveler. Ik heb ze er ook onder zitten en mij bevallen ze prima. Ik heb nog de "goedkope" oplossing, dus geen compressor en het paneeltje op het dashboard, maar gewoon met een hogedruk fietspomp die dingen op spanning bij belading. Dat overigens zo gebeurd is. Kosten zijn redelijk, ik heb ze zonder enig prijsvergelijk bij de lokale automaterialenzaak gekocht voor ââ¬275,-. Zaten ze er nog niet onder, houd er dan rekening mee dat er nog luchtslangetjes naar een punt geleid moeten worden vanwaar de dempers op druk of afgelaten kunnen worden. Die worden overigens keurig met de dempers meegeleverd, inclusief een manometertje en ventiel. Alles compleet dus om het er werkend in te bouwen. Beetje handig? 2 uur werk.
Nieuwe NivoMats schijnen idd redelijk onbetaalbaar te zijn. Ik heb er dus niet eens naar gekeken. Tweedehands Nivomats zou voor mij geen optie zijn. Dempers zijn slijtagedelen en je moet maar afwachten wat je krijgt en hoe lang ze nog mee kunnen.
Vervangen door gewone dempers is, als er niet regelmatig (fors) beladen wordt gereden zeker een goede en beslist goedkopere oplossing.
Oh, ja: Er is voldoende leesstof op dit forum te vinden over de Monroe's.
Nieuwe NivoMats schijnen idd redelijk onbetaalbaar te zijn. Ik heb er dus niet eens naar gekeken. Tweedehands Nivomats zou voor mij geen optie zijn. Dempers zijn slijtagedelen en je moet maar afwachten wat je krijgt en hoe lang ze nog mee kunnen.
Vervangen door gewone dempers is, als er niet regelmatig (fors) beladen wordt gereden zeker een goede en beslist goedkopere oplossing.
Oh, ja: Er is voldoende leesstof op dit forum te vinden over de Monroe's.
`88 245, B230K, M47