Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ?
#12
ok, toevallig vond ik hier wat meer over omdat we het elders over die rode 262C hadden van Pehr G. Gyllenhammar. En doorlezend op http://www.volvo200.org vond ik dit:

Citaat:Ondertussen moest er echter wel een andere auto op de markt komen. Besloten werd om met behulp van de VESC de 100-serie, die 400 miljoen kronen had gekost, ingrijpend door te ontwikkelen tot de 200-serie met in eerste instantie alleen een viercilinder motor. Ook al vond Pehr G. Gyllenhammar de 164 niet een echte prestige-auto, toch moest ook de 200-serie een zescilindermotor krijgen. Daarom stuurde hij de van Saab afkomstige Rolf Mellde de wereld in op zoek naar zo'n motor. Rolf Mellde vond het door Peugeot en Renault opgezette motorenbedrijf een interessante samenwerking vanuit technisch oogpunt bekeken. Besloten werd om met Peugeot en Renault mee te doen. Op deze manier hoefde Volvo zelf geen eigen V6-motor te ontwikkelen. Volgens Pehr G. Gyllenhammar was de samenwerking bijzonder goed.

http://www.volvo200.org/volvo/gyllenhammar.htm

mooi man! Maar dr staat nog niet bij waarom ze niet gewoon de oude lijn 6 hebben overgenomen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Berichten in dit topic
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Gerben - 13 December 2005, 15:34
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Divadi - 13 December 2005, 15:42
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Gerben - 13 December 2005, 17:09
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Gerben - 13 December 2005, 17:17
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door PP - 13 December 2005, 19:50
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door a.huis - 13 December 2005, 22:32
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Jw240 - 13 December 2005, 23:17
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Ticcie - 14 December 2005, 01:04
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door TheSaint77 - 14 December 2005, 16:00
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door kaasie - 14 December 2005, 23:49
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door kaasie - 15 December 2005, 23:36
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door a.huis - 16 December 2005, 22:26
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door kaasie - 16 December 2005, 22:54
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Jw240 - 17 December 2005, 16:02
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door a.huis - 18 December 2005, 00:01
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door kaasie - 18 December 2005, 21:04
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door MP - 24 June 2006, 22:17

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  motorswap b28 naar b280 paarhuis 14 19.900 15 February 2013, 22:55
Laatste bericht: paarhuis
  zoektocht naar olie. wat moet er in? 265gl 5 7.394 5 August 2012, 21:09
Laatste bericht: 265gl
  Volvo 265 ombouwen naar 4 cilinder JDDV 11 11.496 1 March 2009, 11:38
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)