29 May 2009, 13:04
Dirk242 schreef:Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit (iets snellers is natuurlijk super), als ik m'n LPG maar kan behouden.
Ik heb helemaal geen verstand van LPG en zal dit dus om moeten laten bouwen door de gasboer.
Kunnen jullie me uitleggen wat het verschil is tussen zo'n FT en een FB?
Is het veel werk om zo'n blok op LPG te laten lopen? In welke Volvo heeft zo'n FB gelegen?
Je kunt met een B230 (met LH) zelf LSi er op zetten (voor een groot stuk).
Dat is dampgasinjectie, mooi systeem, en gebruikt dat signaal van LH.
En verder lijkt het me toch handig de mogelijkheid te hebben om op benzine te rijden....
FT=Turbo
FB=geen turbo, maar goeie 8V kop. Komt in de vroege 940.
Dan heb je mooi 2,3L blok met injectie (dus kun je nog op benzine rijden), en een beter LPG systeem (zuiniger etc.)
760 | Groen | Snel

