29 May 2009, 19:32
Met je B21A ben je (alles theoretisch) aan 107 pk, en valt niet 1-2-3 op te voeren. De B230F en K, allebei ruim voorradig bij de crossers, maken 113-115 pk en meer koppel want het is gewoon 200 cc meer. Met LPG kan je de compressie zo hoog maken als je wilt, en je hebt aan een gasklep genoeg, dus de B230K met de Stromberg erop, wordt weer een B230A. Desnoods monteer je de A nokkenas uit de B21 ook erin. De meeste B230K's komen uit 740's wat nadelig is voor de stroomverdeler, die moet je verhuizen, zoals deze: http://link.marktplaats.nl/252936765. Ik denk dat dit soort blokken voor 100 euro weggaan, compleet met bak. De Heron kop heeft nummer 1000631, de gewone 1000530.
Als je met injectie aan de gang gaat zou ik ook een FB (of FX) zoeken qua vermogen, maar die rijden meest nog gewoon rond. Dit zou er eentje kunnen zijn: http://link.marktplaats.nl/253868285, deze zou een 1000531 kop moeten hebben.
De FD is een F met Pulsair, zelfde vermogen.
Als je met injectie aan de gang gaat zou ik ook een FB (of FX) zoeken qua vermogen, maar die rijden meest nog gewoon rond. Dit zou er eentje kunnen zijn: http://link.marktplaats.nl/253868285, deze zou een 1000531 kop moeten hebben.
De FD is een F met Pulsair, zelfde vermogen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

