31 May 2009, 11:32
Gewoon de kap vd verdeler halen, vacuumslangetje van verdeelstuk halen, kijk naar de grondplaat (daar waar de contactpuntjes opzitten) terwijl je aan het slangetje zuigt. Je ziet dan de grondplaat verschuiven als het goed is.
Ploppen uit de uitlaat kan ook van valse lucht komen, maar ik zou de ontsteking eerst nalopen. Kleppen moeten wel extreem mis zijn, de motor gaat daar eerst flink van schudden stationair, en dat zou je wel gemerkt hebben (kleingeld vliegt in het rond).
Zit de hele stroomverdeler wel goed vast, hele mechaniek gesmeerd, geen speling? Ik heb nooit zo'n last van verlopende ontsteking, heel soms de puntjes.
Ploppen uit de uitlaat kan ook van valse lucht komen, maar ik zou de ontsteking eerst nalopen. Kleppen moeten wel extreem mis zijn, de motor gaat daar eerst flink van schudden stationair, en dat zou je wel gemerkt hebben (kleingeld vliegt in het rond).
Zit de hele stroomverdeler wel goed vast, hele mechaniek gesmeerd, geen speling? Ik heb nooit zo'n last van verlopende ontsteking, heel soms de puntjes.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

