2 June 2009, 12:06
Bartvanrijt schreef:Hey Sander!
Mijn auto staat te koop en ik heb je niet gezien???? Mijn advertentie: http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=5655.0
Je hebt wel een mail gestuurd en daarop heb ik gereageerd en nog wat detail foto's gestuurd. Mijn auto waar technisch afgelopen jaar voor EUR 5.000,= aan vertimmerd is komt uit 1983 en is in eerste lak en is dus niet nieuw: rond de voor- en achterraam zitten plekken, maar de wielranden zijn roestvrij. Je kunt nog meerdere jaren zorgeloos rondrijden, maar als je de auto in nieuwstaat wilt brengen heb ik een all-inn offerte van EUR 2.000,= (boven en onderzijde inclusief de- en montage). Waarom zo laag: omdat er verder geen laswerk aan de auto zit!!!
Mijns inziens is mijn vraagprijs de reële prijs van mijn auto, aldus zou het lakwerk perfect zou zijn dan was de prijs ook duizenden euro's hoger!
Maar goed als je een auto zoekt is mijns inziens de enige methode ALLE te koop aangebodene auto's met eigen ogen te gaan bekijken. En niet per mail of telefoon want daar heb je niets aan, want de ÃÂÃÂn vertelt wel alles en de ander niet. Ik heb wel eens meer dan 50 auto's bekeken alvorens tot aankoop te zijn overgegaan!!! Ga AUB ook kijken bij de auto's die je vooraf al denk niet te willen, want hier zie je de punten waar je bij de andere op moet letten.
Vreemd als je niet naar mijn auto komt kijken en wel in de auto naar Zwitserland wil springen om daar een ongeziene auto te gaan halen.... ??? Je zou je in ieder geval minstens EUR 500 tot 1.000 aan kosten op de Zwitser kunnen besparen...
Groeten,
Bart
Bart,
Ik heb inderdaad contact met je gehad, niet zo netjes van me niet te reageren, excuses. Heb inmiddels al behoorlijk wat informatie opgedaan over de Volvo 244 & ben redelijk/goed op de hoogte van de prijs/zwakke plekken.
De Volvo in zwitserland is compleet hard, heb +- 40 detailfoto's gehad en foto's van de restauratie. Tevens ook aan kenners laten zien en waren allemaal zeer enthousiast. De vraagprijs is ââ¬5000,- in de CHS + ongeveer ââ¬500,- = totaal ââ¬5500/5750,- in Nederland op kenteken. Gelijke prijs als de aangeboden auto door jou. Vandaar dat ik eerst even in der Schweiss wil kijken.
Over het algemeen kun je aan de telefoon/e-mail stijl vaak zien of je met een serieus iemand/liefhebber te maken hebt. De informatie die verstrekt wordt, het aantal foto's wat gestuurd wordt etc. etc. Dus ben het niet helemaal eens met dat ik bij elke moet kijken. Vaak kan je aan het enthousiastme van de verkoper horen/lezen hoe de auto erbij staat. Daarbij, een enkele vraag als roest wordt, naar mijn ervaring, eerlijk beantwoord.
Groetn
Sander