4 June 2009, 10:23
Ok weinig tijd gehad om te sleutelen aan de 240, maar dat is niet erg. Studie moet ook af, en de 760 ook best wat tijd opgeslokt, evenals diverse dingen rond het huis. anyway. onderdelen verzamelen kan wel!
Wielophanging:
![[Afbeelding: mainphpg2viewcore.jpg]](http://img241.imageshack.us/img241/198/mainphpg2viewcore.jpg)
![[Afbeelding: mainphpg2viewcoret.jpg]](http://img167.imageshack.us/img167/2369/mainphpg2viewcoret.jpg)
Set Koni geel (voor) via Marc, achter Koni Geel via PB240 (weinig gebruikt). Nog bedankt beide!
240 Taxi Fusees via Ruben (meer negatief camber mogenlijk).
Lesjofors 40 mm verlagingsveren
Stabilisator endlinks met teflon stangkoppen (al gemonteerd, geen foto, zitten er sinds Elandrun op).
Poly bussen voor de voorkant, enkele voor de achterkant (torque rods al in poly, panhard stang komt nog met poly, voorste bussen langsdragers ook). Enkele nieuwe kogelkoppen en 2 nieuwe veerpootlagers komen er ook bij.
Laatste onderdelen om de turbo er op te zetten ben ik nog aan het verzamelen. materiaal om de downpipe te maken, de olie retour, katalysator, materiaal IC buizen, nieuwe lambdasonde etc. Ik hoop dat ik alles heb als ik er aan begin, ik wil de auto weer kunnen gebruiken voor einde juli
Afgelopen week ook nog een V nokkenas gevonden, net weer wat meer lift/duratie dan de A nokkenas die er nu in zit (die duidelijk boven 5000 rpm geen zin meer heeft).
Omdat het comfort ook belangrijk is heb ik nog 2 850 stoelen van de sloop gehaald, die zijn met een simpel frame in een 240 te zetten. Een cruise control setje komt er ook nog aan (uit de USA), even als de wat andere kleine zaken. Deze zomer ga ik gelijk de electrische spiegels installeren, stoelverwarming aansluiten (van de 850 stoelen) en nog 2 luidsprekers er bij... Ik ben benieuwd hoe ver ik kom.
Wielophanging:
![[Afbeelding: mainphpg2viewcore.jpg]](http://img241.imageshack.us/img241/198/mainphpg2viewcore.jpg)
![[Afbeelding: mainphpg2viewcoret.jpg]](http://img167.imageshack.us/img167/2369/mainphpg2viewcoret.jpg)
Set Koni geel (voor) via Marc, achter Koni Geel via PB240 (weinig gebruikt). Nog bedankt beide!
240 Taxi Fusees via Ruben (meer negatief camber mogenlijk).
Lesjofors 40 mm verlagingsveren
Stabilisator endlinks met teflon stangkoppen (al gemonteerd, geen foto, zitten er sinds Elandrun op).
Poly bussen voor de voorkant, enkele voor de achterkant (torque rods al in poly, panhard stang komt nog met poly, voorste bussen langsdragers ook). Enkele nieuwe kogelkoppen en 2 nieuwe veerpootlagers komen er ook bij.
Laatste onderdelen om de turbo er op te zetten ben ik nog aan het verzamelen. materiaal om de downpipe te maken, de olie retour, katalysator, materiaal IC buizen, nieuwe lambdasonde etc. Ik hoop dat ik alles heb als ik er aan begin, ik wil de auto weer kunnen gebruiken voor einde juli

Afgelopen week ook nog een V nokkenas gevonden, net weer wat meer lift/duratie dan de A nokkenas die er nu in zit (die duidelijk boven 5000 rpm geen zin meer heeft).
Omdat het comfort ook belangrijk is heb ik nog 2 850 stoelen van de sloop gehaald, die zijn met een simpel frame in een 240 te zetten. Een cruise control setje komt er ook nog aan (uit de USA), even als de wat andere kleine zaken. Deze zomer ga ik gelijk de electrische spiegels installeren, stoelverwarming aansluiten (van de 850 stoelen) en nog 2 luidsprekers er bij... Ik ben benieuwd hoe ver ik kom.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

