5 June 2009, 21:47
Helaas, Pindakaas;
Zoals gezegd; vandaag wezen kijken. Na een mooie file vrije rit van 7u. hadden we 800km verslonden(- 25min. eten/drinken/pauze), ja de Volvo V70 2.5T deed zijn werk naar behoren, fijne reis auto. Eenmaal aangekomen moesten we een half uurtje wachten op de verkoper aangezien we te vroeg waren.
De Volvo 244 Turbo Intercooler;
Het was een mooie auto. Er waren snellere nokkenassen geplaatst, nieuwe uitlaat 3"inch (merk zo vergeten, volgens hem roestte het nooit), intercooler geplaatst +-200PK en technisch gezien liep het beestje waanzinnig.
Alles werkte, carrosserie zag er vrijwel vlekkeloos uit, op het voor onder spatscherm van de voorkant na; steenslag(van dat leuke spul wat in Zwitserland ligt tegen het doorslippen in de winter van auto's) en de achterklep zaten lichte vegen op. Al het hang en sluit werk deed het perfect. Dorpels/wielkasten/deuren/rond de ruiten roest vrij. Onderdelen van de onderkant vd auto waren verzonken en zagen er goed uit.
En toch.. zijn we niet overstag gegaan, dit met de volgende reden;
De auto kost ââ¬5000,- + ââ¬1000,- totale kosten invoer= ââ¬6000,-.
Daarbij, de deuren waren netjes gespoten/gelast/nieuwe stukken ingezet, echter er was te zien dat ze aangepakt waren, dit zou ook +-ââ¬500/ââ¬1000,- kosten om wederom strak te krijgen.
Tot slot; Meneer was niet bereid tot verlagen van de prijs... Over het algemeen vind ik, de vraagprijs krijg je vrijwel nooit.
Ik ben er met de achterliggende gedachte heen gegaan dat deze auto in uitmuntende staat zou zijn. Ik ben voorgelicht door middel van foto's die direct na de restauratie waren gemaakt; alles dus smeervrij, perfect condities. De Zwitserse vriend had alleen niet verteld dat hij al 2jr. rond reed..
Conclusie;
De auto was zijn geld absoluut waard; ââ¬5000,-. Echter er kwam een ââ¬1000,- totale invoer kosten overheen en die had ik eigenlijk gereserveerd voor het optimaal maken van de auto. Mijn budget is helaas niet toereikend genoeg voor zo'n bedrag.
Dus, heren/vrouwen forumleden; de zoektocht is wederom geopend!
Zoals gezegd; vandaag wezen kijken. Na een mooie file vrije rit van 7u. hadden we 800km verslonden(- 25min. eten/drinken/pauze), ja de Volvo V70 2.5T deed zijn werk naar behoren, fijne reis auto. Eenmaal aangekomen moesten we een half uurtje wachten op de verkoper aangezien we te vroeg waren.
De Volvo 244 Turbo Intercooler;
Het was een mooie auto. Er waren snellere nokkenassen geplaatst, nieuwe uitlaat 3"inch (merk zo vergeten, volgens hem roestte het nooit), intercooler geplaatst +-200PK en technisch gezien liep het beestje waanzinnig.
Alles werkte, carrosserie zag er vrijwel vlekkeloos uit, op het voor onder spatscherm van de voorkant na; steenslag(van dat leuke spul wat in Zwitserland ligt tegen het doorslippen in de winter van auto's) en de achterklep zaten lichte vegen op. Al het hang en sluit werk deed het perfect. Dorpels/wielkasten/deuren/rond de ruiten roest vrij. Onderdelen van de onderkant vd auto waren verzonken en zagen er goed uit.
En toch.. zijn we niet overstag gegaan, dit met de volgende reden;
De auto kost ââ¬5000,- + ââ¬1000,- totale kosten invoer= ââ¬6000,-.
Daarbij, de deuren waren netjes gespoten/gelast/nieuwe stukken ingezet, echter er was te zien dat ze aangepakt waren, dit zou ook +-ââ¬500/ââ¬1000,- kosten om wederom strak te krijgen.
Tot slot; Meneer was niet bereid tot verlagen van de prijs... Over het algemeen vind ik, de vraagprijs krijg je vrijwel nooit.
Ik ben er met de achterliggende gedachte heen gegaan dat deze auto in uitmuntende staat zou zijn. Ik ben voorgelicht door middel van foto's die direct na de restauratie waren gemaakt; alles dus smeervrij, perfect condities. De Zwitserse vriend had alleen niet verteld dat hij al 2jr. rond reed..
Conclusie;
De auto was zijn geld absoluut waard; ââ¬5000,-. Echter er kwam een ââ¬1000,- totale invoer kosten overheen en die had ik eigenlijk gereserveerd voor het optimaal maken van de auto. Mijn budget is helaas niet toereikend genoeg voor zo'n bedrag.
Dus, heren/vrouwen forumleden; de zoektocht is wederom geopend!

