13 June 2009, 12:39
Omkatten is zeer verleidelijk. Ik zou een '89-er makkelijk kunnen omkatten naar de '81-er (die ik nu heb) in dezelfde kleur. Als ik mijn huidige '81-er op een legale manier in perfecte staat wil brengen, ben ik ongeveer 3500-4000 euro kwijt. Dit geld gaat vooral in het lassen, strakmaken en spuiten zitten. Logischerwijs vertoont een oude auto meer slijtage (piepjes, kraakjes) dan een jongere auto, dus ook dat wordt waarschijnlijk minder als ik ga omkatten. Bij mijn huidige 244 heb ik de deuren al vervangen door deuren in dezelfde kleur uit 1986. De strips heb ik eraf gehaald, waardoor twee gaatjes per deur zichtbaar zijn. Hetzelfde kan ik doen met het complete voorfront en achterklep.
Als ik een strakke 240 sedan uit '89 in dezelfde kleur koop en vervolgens de achterklep, motorkap, paravan en gasinstallatie overzet, ben ik veel minder geld kwijt. http://link.marktplaats.nl/254606871 Ik laat op het kentekenbewijs alleen wijzigen dat ik van automaat naar handbak ben gegaan.
Komt nog eens bij dat ik mijn huidige auto uit '81 voor een paar honderd euro als '89 kan verkopen. Ik denk dat de gehele omkat-operatie me 2000 euro in totaal zou gaan kosten. Ik heb dan een puntgave
Maar toch zal ik het niet doen, omdat het hoe dan ook illegaal blijft. Je gaat namelijk gewoon in een auto van jonger dan 25 jaar rijden waar je de belasting mee ontduikt.
Als ik een strakke 240 sedan uit '89 in dezelfde kleur koop en vervolgens de achterklep, motorkap, paravan en gasinstallatie overzet, ben ik veel minder geld kwijt. http://link.marktplaats.nl/254606871 Ik laat op het kentekenbewijs alleen wijzigen dat ik van automaat naar handbak ben gegaan.
Komt nog eens bij dat ik mijn huidige auto uit '81 voor een paar honderd euro als '89 kan verkopen. Ik denk dat de gehele omkat-operatie me 2000 euro in totaal zou gaan kosten. Ik heb dan een puntgave
Maar toch zal ik het niet doen, omdat het hoe dan ook illegaal blijft. Je gaat namelijk gewoon in een auto van jonger dan 25 jaar rijden waar je de belasting mee ontduikt.
Volvo 740 tic '84.