14 June 2009, 23:07
Gideon schreef:Volvodiesel schreef:en de overdrive die het volgens mij niet doet.
Moet je een bepaalde snelheid rijden voor de overdrive werkt? Dacht dat er een lichtje ging branden in het dash als je de overdrive inschakelt. Ben helemaal nieuw op het gebied van een bak met OD.
Bij de overdrive hoort een groen lampje te gaan branden... Die hoort ook bij lagere snelheden al te werken, maar wordt aangeraden zo rond of boven de 70 km/u pas in te schakelen (als ik me niet vergis)... Hoor je het relais wel schakelen? Zo niet, dan eens het relais nakijken, of de solenoid (zit op de overdrive op de versnellingsbak)omwisselen... Al zal ik eerst het ralais eens nakijken... Het zeefje eens schoonmaken kan ook geen kwaad, en kan je gelijk de versnellingsbakolie verversen als dat nodig is. Ik heb zelf het probleem dat mijn OD niet altijd op tijd in komt, met een slecht werkende OD tot gevolg. Loop ook even de zekeringen na, waar de OD op aangesloten zit.
Dank voor tips. Ga ik even allemaal checken. Ik hoor het relais niet dus zal wel aan de zekering of relais liggen.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's