29 June 2009, 22:50
zo, vakantie net begonnen, dus hard aan de slag.
begonnen met de 850 stoelen.
![[Afbeelding: mainphpg2viewcorey.jpg]](http://img72.imageshack.us/img72/1374/mainphpg2viewcorey.jpg)
frame gelast zodat de 850 stoel op de 240 verstellings-rail kan staan, samen met de 850 hoogteverstelling. de 240 heeft een heel makkelijk rechthoekig montagevlak op de rails, de is heel anders, die 850 heeft een rechtopstaande strip waar de hoogteverstelling spullen aan vast zitten, dat past nooit zonder aanpassing. bovendien staan de 850 rails een stuk breder uitmekaar. 2 L-profielen zouden dus genoeg zijn om van de horizontale 240 bevestiging naar de verticale 850 bevestiging te gaan, maar vanwege de breedte was er geen standaard profiel dat netjes paste en moest er een dwarsversteviging in komen (zodat de rails van de 240 niet verkeerd belast zou worden en voor wat extra stevigheid mocht er eens een crash zijn. op andere sites heb ik wel eens ronduit enge stoelbevestigingen gezien.
[img width=450 height=600]http://img208.imageshack.us/img208/2063/mainphpg2viewcoregzk.jpg[/img]
misschien duidelijker met een fototje
resultaat:
![[Afbeelding: mainphpg2viewcoreu.jpg]](http://img208.imageshack.us/img208/5979/mainphpg2viewcoreu.jpg)
(ongewassen stoel, rechtstreeks uit 850 van de sloop)
zit veel beter dan de doorgezakte 240 stoel die er eerst in zat.
voordeel is dat ik de stoel nu zo kan bevestigen dat ie verder naar achteren kan (niet voor mij nodig, maar kan handig zijn voor de lange erg mensen onder ons). Ook nog de stoelverwarming aansluiten...
nu nog de scherpe hoekjes weghalen, verven, wat met het muntenbakje van de 850 stoel doen (komt nu tegen kaartenbak in de voorste verstelpositie) en de stalen buizen die uit het stoelframe steken wat inkorten.
meer foto's: http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=4011
verder heb ik de intercooler nog wat ingekort zodat deze wat beter past, zonder dat ik carosseriebalken hoef weg te zagen (6 cm van de onderkant af). lijkt me dat er nog genoeg intercooler over is... ;D
before:
![[Afbeelding: mainphpg2viewcorei.jpg]](http://img200.imageshack.us/img200/7808/mainphpg2viewcorei.jpg)
after makeover:
![[Afbeelding: mainphpg2viewcoree.jpg]](http://img200.imageshack.us/img200/8833/mainphpg2viewcoree.jpg)
nu nog de onderkanten dichtlassen en wat bevestigingsbeugels er op. meer pics: http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2...&g2_page=2
vandaag begonnen aan de installatie van de elektrisch verstelbare+verwarmde spiegels en het centraal slot. genoeg te doen.
begonnen met de 850 stoelen.
![[Afbeelding: mainphpg2viewcorey.jpg]](http://img72.imageshack.us/img72/1374/mainphpg2viewcorey.jpg)
frame gelast zodat de 850 stoel op de 240 verstellings-rail kan staan, samen met de 850 hoogteverstelling. de 240 heeft een heel makkelijk rechthoekig montagevlak op de rails, de is heel anders, die 850 heeft een rechtopstaande strip waar de hoogteverstelling spullen aan vast zitten, dat past nooit zonder aanpassing. bovendien staan de 850 rails een stuk breder uitmekaar. 2 L-profielen zouden dus genoeg zijn om van de horizontale 240 bevestiging naar de verticale 850 bevestiging te gaan, maar vanwege de breedte was er geen standaard profiel dat netjes paste en moest er een dwarsversteviging in komen (zodat de rails van de 240 niet verkeerd belast zou worden en voor wat extra stevigheid mocht er eens een crash zijn. op andere sites heb ik wel eens ronduit enge stoelbevestigingen gezien.
[img width=450 height=600]http://img208.imageshack.us/img208/2063/mainphpg2viewcoregzk.jpg[/img]
misschien duidelijker met een fototje

resultaat:
![[Afbeelding: mainphpg2viewcoreu.jpg]](http://img208.imageshack.us/img208/5979/mainphpg2viewcoreu.jpg)
(ongewassen stoel, rechtstreeks uit 850 van de sloop)
zit veel beter dan de doorgezakte 240 stoel die er eerst in zat.
voordeel is dat ik de stoel nu zo kan bevestigen dat ie verder naar achteren kan (niet voor mij nodig, maar kan handig zijn voor de lange erg mensen onder ons). Ook nog de stoelverwarming aansluiten...
nu nog de scherpe hoekjes weghalen, verven, wat met het muntenbakje van de 850 stoel doen (komt nu tegen kaartenbak in de voorste verstelpositie) en de stalen buizen die uit het stoelframe steken wat inkorten.
meer foto's: http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=4011
verder heb ik de intercooler nog wat ingekort zodat deze wat beter past, zonder dat ik carosseriebalken hoef weg te zagen (6 cm van de onderkant af). lijkt me dat er nog genoeg intercooler over is... ;D
before:
![[Afbeelding: mainphpg2viewcorei.jpg]](http://img200.imageshack.us/img200/7808/mainphpg2viewcorei.jpg)
after makeover:
![[Afbeelding: mainphpg2viewcoree.jpg]](http://img200.imageshack.us/img200/8833/mainphpg2viewcoree.jpg)
nu nog de onderkanten dichtlassen en wat bevestigingsbeugels er op. meer pics: http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2...&g2_page=2
vandaag begonnen aan de installatie van de elektrisch verstelbare+verwarmde spiegels en het centraal slot. genoeg te doen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

